31ª Trobada Diocesana d’Escolans a AINA (Principat d’Andorra)

El dissabte dia 28 d’abril va tenir lloc a la Casa de Colònies AINA (Principat d’Andorra) la 31ª trobada d’escolans del Bisbat d’Urgell on hi van participar més de trenta escolans del Bisbat provinents de les Parròquies de Balaguer, Albesa i La Portella, La Seu d’Urgell, Andorra la Vella i Escaldes-Engordany. Hi foren presents Mn. Alfons Velásquez, Delegat de Pastoral Vocacional que organitzà la trobada, i també Mn. Gabriel Casanovas, Vice-Rector del Seminari diocesà; Mn. Ramon Sàrries, Arxiprest de les Valls d’Andorra; Mn. Ramon Rossell, Rector de Canillo i capellà de la Casa de Colònies AINA que acollí la trobada i Mn. Jaume Soy, Rector d’Escaldes-Engordany així com els seminaristes de la Diòcesi.
La trobada s’inicià amb una sèrie de dinàmiques i jocs organitzades per la Delegació de pastoral vocacional i els seminaristes. A continuació tots els participants es reuniren a la sala de la casa de colònies d’Aina on mantingueren una trobada amb l’Arquebisbe Joan-Enric que s’hi féu present i pogué mantenir una bonica trobada dialogant amb els joves escolans i valorant-los el servei que fan a l’altar, prop de Jesús i dels mossens, a qui ajuden i serveixen. Els exhortà a servir l’altar sempre amb dignitat i a ser bon exemple per als seus companys d’escola.
Junts compartiren un dinar de germanor a la Casa de Colònies. A continuació els escolans es desplaçaren caminant fins a l’església de Sant Joan de Caselles, una església romànica del segle XII situada a la parròquia de Canillo. Allà, Mn. Ramon Rossell, explicà als escolans els punts més interessants de l’església de Sant Joan de Caselles on destaquen les restes importants d’una majestat romànica feta d’estuc única al món. A l’absis, encara es troba el retaule gòtic atribuït al Mestre de Canillo, dedicat a sant Joan Evangelista, del 1525. El retaule té cinc carrers, el central ocupat per una imatge també antiga del sant titular de l’església i els quatre laterals amb escenes de la vida de sant Joan Evangelista. A la predel·la s’hi veuen escenes de la Passió. Finalment, cal destacar una reixa de ferro forjat i la decoració, d’època romànica, pintada en els llistons que dissimulen les juntes de la fustamenta de la coberta.

El delegat de Pastoral vocacional, Mn. Alfons Velásquez, dirigí una pregària en aquest lloc i la trobada va acabar amb la benedicció final de l’Arquebisbe Joan-Enric després de l’Evangeli d’Emmaús, el Parenostre i un profund i bonic silenci on tots els aplegats van presentar les seves necessitats a Déu. La joia i el servei van ser el centre de la trobada.