Congrés sobre “L’Església és tota ella sinodal” a l’Ateneu Sant Pacià

Els dies 14 i 15 de febrer de 2023 va tenir lloc el Congrés “L’Església és tota ella sinodal. Vers els sínodes de 2023 i 2024”, que fou presidit pel Cardenal Joan Josep Omella, que n’obrí les sessions. Hi van assistir l’Arquebisbe d’Urgell Mons. Joan-Enric Vives, i també Mons. Joan Planellas, Arquebisbe de Tarragona, que hi va oferir una ponència, i el bisbe de Vic Mons. Romà Casanova.

S’hi van tractar amb diverses aportacions dels dos matins les experiències de la sinodalitat a Europa. Es va poder comptar amb la presència de vuit bisbes representants de diferents conferències episcopals com Espanya, França, Itàlia, Alemanya, Bèlgica, Escandinàvia i la Tarraconense. I al final de cada sessió quatre alumnes van formular qüestions als Bisbes i també els professors i el públic assistent.

Fou una bella oportunitat per escoltar la marxa del Sínode per part de les diferents Conferències episcopals representades, visualitzant els punts en comú i també les peculiaritats de cada regió europea, i s’hi van poder escoltar les reflexions després de la trobada continental europea a Praga d’aquest mateix febrer.

Compartir
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
Visitem els padrins per trobar Jesús
Estimats diocesans,
estimada església d’Urgell,

En aquest diumenge celebrem la V Jornada Mundial dels Avis i dels Ancians amb el lema Feliç aquell que no ha perdut l’esperança! (cf. Sir 14, 2).

És cert que cada comunitat parroquial, cada associació,
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
Coneguem l’església d’Urgell
Estimats diocesans,

estimada església d’Urgell,

Voldria compartir amb vosaltres l’experiència de conèixer la nostra terra, les nostres poblacions i la nostra gent, que -ja des de segles- som hereus de l’antic comtat d’Urgell i aquest, a la vegada, fruit
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
Lectura creativa
Estimats diocesans, estimada església d’Urgell,

Al bell mig de l’estiu, enmig de la calor i de dies de família i de convivència amical, us convido a redescobrir la lectura en família com una eina vertebradora de comunió i de creixement espiritual.

El
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
La communio en l’església d’Urgell
Estimats diocesans, estimada església d’Urgell,

Al començament de l’estiu, us convido a traslladar-nos a finals del primer mil·lenni per conèixer la nostra historia. Com bé sabeu, eren temps difícils per la nostra església diocesana: disputes teològiques,
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
Missioners i apòstols
Estimats diocesans, estimada església d’Urgell,

Els apòstols Pere i Pau ens conviden a contemplar l’església de les primeres comunitats cristianes, concretament l’església de Roma. Una comunitat cristiana perseguida que vivia a l’ombra de l’Imperi i que
next arrow
previous arrow

Darreres Notícies

Agenda