Quaresma i Any de la Fe (2)

Convertiu-vos i creieu en l’Evangeli” (Mc 1,15) és el clam que ens acompanya en aquesta Quaresma. Canviar i creure més i millor, adherint-nos més conscientment i plenament a Crist. Som a les portes d’un Any de la fe. Amb la Carta apostòlica Porta fidei (11.10.2011) que el convoca, el Sant Pare Benet XVI ens obre unes belles perspectives, i la Congregació per a la Doctrina de la Fe ens dóna unes bones indicacions pastorals. Què podríem fer durant l’Any de la fe a nivell diocesà? Us en resumeixo a continuació algunes indicacions:

• Celebrar l’obertura i la clausura de l’Any de la fe a la Diòcesi (octubre 2012 i novembre 2013), per confessar la fe en el Senyor ressuscitat a la nostra catedral de Sta. Maria i a les esglésies de tota la Diòcesi.
• Podrem organitzar una Jornada commemorativa sobre el Catecisme de l’Església catòlica, ara que es compliran 20 anys de la seva promulgació.
• Dedicarem reflexions diverses sobre el tema de la fe, recordant la importància del Concili Vaticà II i el Catecisme de l’Església catòlica, ja que volem que sigui enfortida i vivificada la nostra fe i el testimoniatge que en donem, per assolir una nova evangelització, amb nou ardor i nous mètodes.
• Tindrem als arxiprestats trobades catequètiques per a joves i per als qui cerquen trobar el sentit de la vida, a fi de descobrir la bellesa de la fe de l’Església, recollint els seus testimonis més reconeguts.
• La formació permanent dels sacerdots la concentrarem en aquest Any de la fe, en els documents del Concili Vaticà II i el Catecisme, així com en els textos més significatius per a la “nova evangelització” donat que hi ha qüestions que mereixen ser estudiades com l’anunci actual de Crist ressuscitat, l’Església com a sagrament de salvació, la missió evangelitzadora en el món d’avui, fe i incredulitat, fe, ecumenisme i diàleg interreligiós, fe i vida eterna, etc.
• Particularment durant la Quaresma, hem de revisar i demanar perdó a Déu pels pecats contra la fe. Aquest any serà també un temps favorable per a acostar-nos amb més fe i freqüència al sagrament de la penitència, i per viure la reconciliació de forma ben concreta.
• Amb persones del món acadèmic i de la cultura, mirarem d’establir un diàleg renovat i creatiu entre fe i raó, per mostrar com entre la fe i la ciència autèntica no pot haver-hi cap conflicte, perquè ambdues, encara que per camins distints, tendeixen a la veritat.
• Promoure trobades amb persones que fins i tot no reconeixent en elles el do de la fe, cerquen amb sinceritat el sentit últim i la veritat definitiva de la seva existència i del món (com en els diàlegs de l’atri dels gentils).
• L’Any de la fe ha de ser una ocasió per a prestar més atenció a les escoles catòliques, llocs privilegiats per a oferir als alumnes un testimoni viu del Senyor, i conrear la fe amb una referència oportuna a l’ús de bons instruments catequètics, com per exemple el Compendi del Catecisme de l’Església catòlica o el Youcat.

Aquests són algunes de les indicacions de la Congregació. Amb els Consells Diocesans Presbiteral i Pastoral ho anirem treballant perquè sigui un temps de gràcia i de creixement en la fe per a tots. “Només que tinguéssiu fe com un gra de mostassa…” (Mt 17,20).