Comença la Visita Pastoral a la Parròquia de Sant Julià de Lòria

La Visita Pastoral de l’Arquebisbe Mons. Joan-Enric Vives a la Parròquia de Sant Julià i Sant Germà de Lòria es va iniciar el dissabte 26 d’octubre amb la celebració d’una Assemblea Parroquial, a la qual va assistir acompanyat del Bisbe Coadjutor, Mons. Josep-Lluís Serrano, i en la que el Consell de Pastoral de la parròquia va presentar les diverses realitats i accions pastorals; també es va presentar la nova web de la parròquia; es va celebrar l’Eucaristia i, finalment, un pica-pica de germanor va cloure l’acte.

Mons. Vives i Mons. Serrano van ser rebuts a la seva arribada pel Rector de la Parròquia, Mn Pepe Chisvert, l’Ambaixador d’Andorra davant de la Santa Seu, Excm. Sr Carles Àlvarez; l’Ambaixadora d’Andorra a Itàlia, Excma. Sra. Clara Pintat, i el Secretari d’Estat de Justícia i Interior, Sr. Joan León, que van participar en l’assemblea. Tot seguit s’inicià la trobada amb la pregària inicial, conduïda per Cristina Ribot, i la benvinguda va anar a càrrec de Mn. Pepe Chisvert, que va posar èmfasi en el fet que la parròquia és un lloc obert a tothom, i que cal sortir en missió, passant “d’una pastoral de conservació a una pastoral de missió”.

Els responsables de les diferents àrees van anar presentant els projectes i les tasques que es duen a terme. David Pérez i M Carme Lamelas van explicar la catequesi; Canòlich Gresa i Anna Villas van explicar la trobada de voluntaris de Càritas parroquial i Càritas Andorrana el 15 de novembre i el sopar de solidaritat; en el grup de litúrgia, d’aplecs i festes van parlar-ne Miquel Monico i A. Welmar i dels projectes de Canòlich Músic, de les conferències, concerts, fou Mn Pepe qui va explicar que Canòlich Músic tindrà el dia més destacat d’activitats el proper 23 de novembre.

Els assistents es van repartir en grups i van fer una reflexió a l’entorn de com millorar la gestió parroquial i crear aquesta acció missionera d’Església en sortida.

La missa vespertina, a les 19:30, va reunir un gran nombre d’assistents. Fou presidida per Mons. Vives i concelebrada per Mons. Serrano, Mn. Pepe Chisvert i Mn. David Codina, i acolitada per Miquel Monico. L’Arquebisbe en la seva homilia va recordar que en la Visita Pastoral el Bisbe ve a estrényer els lligams de coneixença i d’amor i en aquest sentit, va fer una crida a obrir el cor a les persones, recordant que la parròquia és una gran família, i el Bisbat d’Urgell una família de famílies i que cal acollir els nouvinguts, perquè sumen i donen riquesa a les relacions humanes.

En acabar l’Eucaristia, es va celebrar un pica-pica de germanor compartit.