Jornades d’espiritualitat a La Seu d’Urgell

Els dies 22 i 23 de juliol van tenir lloc al Seminari diocesà d’Urgell unes jornades d’espiritualitat que van agrupar uns 30 preveres i diaques presidits per l’Arquebisbe Joan-Enric i que van suposar uns dies de fraternitat sacerdotal compartida, de pregàri, de formació i d’espiritualitat.

Els ponents foren el Vicari episcopal de la Diòcesi de Vic i Rector del Seminari Major Interdiocesà, Mn. Pere Oliva i el Director espiritual del Seminari Major Interdiocesà i prevere de Tarragona, Mn. Jaume Gené.

En el primer dels dos dies, Mn. Pere Oliva va aprofundir en el tema de la pregària i la seva importància per a la vida del prevere, subratllant el Parenostre com el model de l’oració cristiana.

A la tarda del dilluns, l’Arquebisbe d’Urgell Joan-Enric va tenir un diàleg obert amb els participants sobre el moment pastoral de la Diòcesi d’Urgell amb el nomenament del Bisbe coadjutor Mons. Josep-Lluís Serrano Pentinat i aquell dia es feia pública que la seva ordenació episcopal tindrà lloc el dissabte 21 de setembre a les 11h a la S.E. Catedral Basílica de La Seu d’Urgell.

Tot seguit d’aquest diàleg, els participants a la trobada van girar una visita molt completa a l’Arxiu diocesà d’Urgell on l’Arxiver diocesà i Degà del Capítol Catedral, M.I. Mn. Benigne Marquès mostrà als participants les principals joies que es custodien a l’arxiu: el Beatus de Lièbana; el text més antic escrit en llengua catalana del s. IX; l’acta de consagració de la Catedral de Santa Maria d’Urgell, entre d’altres.

Al vespre, al seminari diocesà, tingué lloc l’Eucaristia del dia presidida per l’Arquebisbe Vives i concelebrada pels preveres i diaques i els seminaristes de la Diòcesi.

L’endemà, dimarts dia 23, Mn. Jaume Gené, va presentar les seves dues ponències sobre Pastors al servei de pastors, glossant dos llibres adreçats especialment a preveres i diaques. El del cardenal Sean P. O’Malley i el del cardenal Francisco-Xavier Bustillo.