Festa Major i inauguració de la Restauració del Campanar de Noves de Segre

El diumenge dia 14 de juliol l’Arquebisbe d’Urgell Mons. Joan-Enric Vives va presidir l’Eucaristia solemne dominical de Festa Major a la Parròquia de Sant Serni de Noves de Segre (Les Valls d’Aguilar). A la seva arribada a la Parròquia fou rebut per l’Il·lma. Sra. Alcaldessa de Valls d’Aguilar, Sra. Rosa M. Fàbrega Romà i pel Rector de la Parròquia i Canonge, M.I. Mn. Jordi Miquel i Benavent així com per altres Regidors i una gran representació dels fidels de Noves. L’Eucaristia fou solemnitzada per la “Coral Noves Gospel” de Noves.

L’Arquebisbe Joan-Enric presidí l’Eucaristia solemne del diumenge dins la qual foren inaugurades i beneïdes les obres de restauració del campanar de l’església parroquial i altres millores del temple. Concelebraren amb l’Arquebisbe el Rector Mn. Jordi Miquel i el Secretari general Mn. David Codina.

Mons. Vives inicià la celebració eucarística amb les seves primeres paraules per destacar que aquella era la primera vegada que presidia l’Eucaristia després del nomenament del nou Bisbe coadjutor electe, Mons. Josep-Lluís Serrano Pentinat, i que li feia molta il·lusió poder presidir l’Eucaristia dominical posant a les mans de Déu el ministeri del nou Bisbe coadjutor que venia a ajudar-lo per, com en una cursa de relleus, rebre, un dia, el testimoni de l’episcopat a Urgell.  I va demanar pregàries pel país Nordamericà donat l’atemptat contra el candidat republicà a Pensilvània (USA), d’aquella matinada.

A la seva homilia l’Arquebisbe glossà les lectures de la Paraula de Déu proclamades que feien referència al profeta Amós (Am 7,12-15) qui davant la crida de Déu a fer de profeta objecta que ell “no havia estat mai profeta, ni de cap comunitat de profetes, sinó pastor”. Davant la crida que Déu ens fa a la vida, ens cal ser disponibles i no posar excuses per tal de no anar a treballar a la missió que Déu ens confiï. Mons. Vives animà els cristians a ser profetes i apòstols, cadascú en el nostre àmbit, perquè pel baptisme se’ns va concedir escoltar la paraula de Déu i professar-la amb els llavis. Va voler que a l’Eucaristia es tingués present la intenció de la pau en el món i va animar els fidels a ser constructors de pau i d’harmonia entre els pobles. Glossant l’Evangeli proclamat de Mc 6,7-13 recordà com Jesús ens crida i ens envia “de dos en dos”, en comunitat, i animà a lluitar contra la cultura de l’individualisme i de l’egoisme essent constructors del Regne de Déu: regne de justícia, de veritat i de pau. Animà a treballar incansablement pel Regne de Déu i felicità el poble de Noves de Segre i les famílies i institucions, per haver treballat per la reconstrucció i millora del temple parroquial amb el seu campanar, la veu de Déu, que ens ajuda a elevar-nos cap al transcendent.

L’any 2019 ja s’havien executat les obres de restauració de l’església de Sant Serni de Noves de Segre, consistents en l’eliminació d’humitats del carrer i pintura de l’interior i el cor, amb un import de 27.129,24 euros. L’any 2023 es va dur a terme la restauració del campanar de l’església que van finalitzar a l’obra amb un cost de 36.943,58 euros dels quals l’Incasol n’ha aportat 33.543.68 i la parròquia, a través de les aportacions dels fidels la resta. El campanar té 18 metres d’alçada i les obres han consistit fonamentalment a netejar i desinfectar la sala del campanar i la sala de les campanes, per mantenir l’accés en condicions, col·locar-hi xarxes de protecció per evitar l’entrada dels coloms i restaurar la teulada de pissarra. De forma altruista, el veí de Noves de Segre, Miguel Jiménez, ha instal·lat un “autòmat” per a programar el rellotge del campanar i reparar l’electroiman i l’engranatge que fa sonar les campanes que portaven molts anys sense poder sonar.

En acabar l’Eucaristia, a l’exterior de l’església, l’Arquebisbe Vives ha dut a terme la benedicció de les obres de restauració del campanar i l’Alcaldessa de les Valls d’Aguilar, Il·lma. Sra. Rosa Maria Fàbrega, ha agraït als veïns les aportacions per poder dur a terme l’arranjament de l’església i del campanar, i ha destacat que per a l’Ajuntament sempre ha estat important arreglar i contribuir a l’arranjament dels temples del seu municipi perquè les esglésies tenen un gran valor espiritual, religiós i també cultural.

Un vermut de germanor on els veïns s’han pogut saludar amb l’Arquebisbe al local social del poble, clogué la festiva celebració.