Festa de Sant Antoni a Ribes de Freser amb un homenatge a Antoni Serrat i Rusiñol

Com cada any va tenir lloc a la seva ermita, la festa de Sant Antoni- el 13 de juny- a Ribes de Freser. Se celebrà amb una Missa, una arrossada popular i amb la participació de molts veïns de Ribes de Freser i les seves rodalies.

Enguany, a més a més, es va homenatjar al Sr. Antoni Serrat Rusiñol, finat el proppassat octubre. La Sra. Alcaldessa, Il·lma. Sra. Mònica Sanjaume, acompanyada dels familiars de l’homenatjat, pronuncià un discurs en honor seu, on posà en relleu la dedicació a aquesta Ermita i al seu Patronat; i Mn. Martín Nicolàs Hinojosa, administrador parroquial de Ribes de Freser, glossà el seu esperit de col·laboració, també en l’àmbit de la pastoral parroquial. Tot seguit es descobrí una placa commemorativa.

Aquestes foren les paraules de Mn. Hinojosa:

“En aquesta Aplec anual a l’Ermita de Sant Antoni, fem un homenatge a l’Antoni Serrat Rusiñol, al cel sia, qui va ser un gran impulsor d’aquesta Ermita, del seu Patronat, i de tot el que això significa d’entranyable i important per al poble de Ribes.

Jo vull parlar ara com a administrador parroquial de la Parròquia de Santa Maria, on es troba l’Ermita, i ho faig també en nom de diversos predecessors meus que avui s’uneixen presencialment a l’homenatge, els quals van compartir amb el nostre estimat Antoni, no sols les celebracions dominicals parroquials, sinó també projectes i inquietuds.

L’Antoni sempre es prestava a col·laborar amb senzillesa i amistat en les coses que podia. I ho feia amb esperit joiós i generós. Exercia de lector parroquial proclamant la Paraula de Déu els diumenges amb força i claredat. Va ser membre del Consell Diocesà de Pastoral, cosa que l’omplia d’alegria i entusiasme per poder servir així la nostra diòcesi d’Urgell. Recordem la seva gran iniciativa en coses culturals i populars, com, per exemple, la cavalcada de Reis, per la qual s’entusiasmava com un infant més.

Però hi ha una cosa que vull esmentar especialment: el seu amor de predilecció per la gent gran de la Residència de Ribes de Freser”.