Recés d’Advent per als fidels d’Urgell

Dissabte dia 23 de desembre a la Casa d’espiritualitat del Sant Crist de Balaguer va tenir lloc el tradicional recés d’Advent per als fidels d’Urgell que cada any s’ofereix des de la Diòcesi per a preparar les festes de Nadal que s’apropen. Enguany el predicà Mn. David Codina, Ecònom diocesà i Secretari general.

El Vicari episcopal i Director de l’Escola diocesana de formació permanent Mn. Antoni Elvira va obrir la jornada del recés. Hi van participar un bon grup de fidels, vinculats a l’Escola diocesana de formació i a l’Escola d’animadors pastorals.

Mn. David va oferir dues xerrades amb espai de pregària personal entre elles, que alguns participants van aprofitar per rebre el sagrament de la reconciliació.

La primera xerrada versà sobre uns apunts per a viure l’Advent amb esperança cristiana, partint de les reflexions del Papa Benet XVI a Spe salvi i de dos textos bíblics del Gènesi: Després que l’home hagué menjat el fruit de l’arbre, el Senyor-Déu el cridà i li digué: «On ets?» Ell li respongué: «He sentit que us passejàveu pel jardí i, com que vaig nu, he tingut por i m’he amagat» Després el Senyor digué a Caín: «On és Abel, el teu germà?» Ell respongué: «No ho sé, no soc el seu guardià». Li diu el Senyor: «Què has fet, Caín?.També presentà diverses reflexions a partir de les obres de misericòrdia, espirituals i corporals.

A la segona meditació va presentar a partir de l’obra del P. Jesús Renau, recentment traspassat, elements per a viure la vida interior, centrant-se en la importància de la pau interior, la dimensió de sentit, acceptar les limitacions i l’amor de Déu i a Déu, a partir de la imatge de Jesucrist, nascut infant i humil a Betlem.

La celebració de l’Eucaristia a la Capella de la Casa d’espiritualitat i un dinar de germanor clogué la matinal de pregària i recés.