Mons. Josep M. Mauri i el Sr. Josep Casanova, condecorats amb la Medalla Pro Ecclesia et Pontifice

A petició de l’Arquebisbe d’Urgell i Copríncep d’Andorra, el Sant Pare Francesc ha concedit al M.I. Mn. Josep M. Mauri i Prior, exRepresentant personal del Copríncep Episcopal i Vicari General del Bisbat, i al Sr. Josep Casanova i Obiols, Director voluntari de Càritas Diocesana d’Urgell,  l’alta distinció pontifícia de la Medalla Pro Ecclesia et Pontifice.

Aquesta Condecoració, instituïda pel Papa Lleó XIII el 1888, suposa un gran reconeixement a la tasca de sacerdots i laics a favor de l’Església Catòlica i els ha estat concedida en agraïment i reconeixement pel seu treball i per la seva alta responsabilitat en les tasques que han desenvolupat al servei del Copríncep Episcopal i del Bisbat d’Urgell i amb repercussió sempre positiva per a la comunitat eclesial catòlica del Principat d’Andorra i el Bisbat d’Urgell.

Mons. Vives ho va fer públic a la reunió del Consell Pastoral diocesà de dissabte dia 2, i va assenyalar en referència a la distinció que han rebut, que la Santa Seu vol palesar el valor que té dedicar llargs anys de la pròpia vida al servei de l’Església i del seu testimoniatge de fe i amor enmig del món.

Mons. Josep M. Mauri ha estat el Representant personal del Copríncep des del 2012 fins el 2023 treballant estretament amb el Copríncep episcopal i des de l’any 2015 és Capellà de Sa Santedat. Continuarà exercint com a Vicari General de la Diòcesi d’Urgell i Director del Museu Diocesà.

El Sr. Josep Casanova, és Director voluntari de Càritas Diocesana d’Urgell des de l’any 2005, està casat, i és pare de dos fills. Sota la seva Direcció s’han impulsat diverses iniciatives de Càritas Diocesana innovadores com la creació d’una empresa d’inserció de treball ò d’un Centre Especial de Treball per a persones amb discapacitat, així com diverses seus dels Serveis de Càritas dicoesana a l’ample del Bisbat..

El dissabte dia 13 de gener el Copríncep Episcopal els imposarà les distincions en una cerimònia solemne al Palau Episcopal a les 12 h.