Reunió de la Delegació de Pastoral de la Salut

Dijous dia 6 de novembre, a la Casa del Bisbat, va tenir lloc la primera reunió del curs de la Delegació de Pastoral de la Salut. Mn. Ignasi Navarri, Vicari General de la Diòcesi, presentà la nova delegada, la Gna. Visitació Lorenzo, S.F. La Gna Visitació substitueix la Gna. Montserrat Font, S.F, que n’ha estat la delegada des de l’any 2005. Amb motiu de la jornada diocesana de formació que se celebrarà, si Déu ho vol, a Balaguer el proper dia 7 de març, la diòcesi agrairà a la Gna. Font la seva abnegada dedicació al servei de la Delegació.

La Gna. Visitació al llarg dels seus 58 anys de vida consagrada ha estat 18 anys a Llatinoamèrica, 5 anys a Tarragona i a Valls, 3 anys a Roma i la resta a La Seu d’Urgell.

La reunió s’inicià amb la pregària de l’any Teresià, amb motiu del Vè Centenari del naixement de Sta. Teresa i amb una pregària per les vocacions en l’escaientsa del dia assignat a la nostra diòcesi en la cadena de pregària per les vocacions.

La Gna. Visitació informà de la trobada de delegats organitzada per la Conferència Episcopal Espanyola, Tarraconense, i des del Secretariat Interdiocesà de Pastoral de la Salut de la Tarraconense (SIPS).

A continuació es presentà el Programa d’activitats per aquest nou curs:

Dia 11 de febrer. Dia Mundial del Malalt. Se celebrarà a totes les Parròquies i Centres Assistencials: Hospitals i Residències de Persones Grans. Celebració coordinada amb l’Hospitalitat de Lourdes.

Dia 7 de març, a Balaguer, Jornada Diocesana de Formació de Pastoral de la Salut, oberta als Membres de la Delegació i de l’Hospitalitat de Lourdes.

Dia 16 de maig, al Santuari de la Mare de Déu de Meritxell (Principat d’Andorra). Celebració de la Pasqua del Malalt.

Dels dies 1 al 4 de juny, 37è Pelegrinatge diocesà a Lourdes.

La reunió s’acabà invocant a la Mare de Déu de Lourdes i Santa Bernardeta.

img 2057