Canòlich Músic, música per transmetre valors als joves, aquesta tarda en directe a partir de les 19:00

El Festival de música cristiana, Canòlich Music, arriba aquesta tarda al seu moment más intens, amb la celebració de l’Eucaristía, solemnitzada pel grup cristià Ubuntu. Aquesta és l’onzena edició, que es fa sota el lema “Joves amb empenta”.

Amb un to sinodal, s’ha organitzat enguany escoltant la veu dels joves: el Consell del Canòlich, integrat per joves dels diferents sistemes educatius del Principat d’Andorra, ha tingut un paper fonamental en l’organització dels diferents actes programats al llarg de la setmana, ja que el festival es va iniciar el dimecres, amb les primeres intervencions dels cantants Cesc Sansalvadó i Alfred Garcia a les aules de les escoles del Principat. La voluntat de la col·laboració transversal entre joves i educadors té com a objectiu escoltar, acompanyar i alhora animar als joves, donant-los la oportunitat de prendre decisions en un espai obert que dóna veu a les seves inquietuds i idees.

Durant els quatre dies del festival, del 22 al 25 de novembre, el Canòlich Music va fer-se present a les aules dels col·legis andorrans, i va oferir als joves la possibilitat de connectar amb la música de manera educativa i inspiradora. Més de 1.500 joves de diferents sistemes educatius d’Andorra hi han participat. Durant el divendres, una jornada farcida de bones vibrations es va iniciar amb la pregària a l’església parroquial de Sant Julià de Lòria amb més de 450 nois i noies. Després, una sèrie de 16 tallers destinats als alumnes de secundària, centrats en la música, van voler transmetre valors, fomentar la cohesió de grup i promoure el treball en equip. A la tarda, després d’un dinar de germanor a la plaça de la Germandat, es va celebrar el concert d’Aisha a l’església parroquial de Sant Julià.

Aquesta tarda arriba el moment de la ja tradicional Eucaristia, solemnizada amb les intervencions musicals de Ubuntu a l’església parroquial de Sant Julià de Lòria. Es retransmet en directe per RTVA i per la pàgina web del bisbat. Acabada la celebració hi ha previst un sopar compartit. Aquesta edició del Canòlich Music s’emmarca en les celebracions del vuitè centenari de la troballa de la Mare de Déu de Canòlich.