Xª Jornada Diocesana de Pastoral de la Salut

Amb el lema «Salut i saviesa del cor», el dissabte dia 7 de març, va tenir lloc a la Casa d’Espiritualitat del St. Crist de Balaguer, la Xª Jornada diocesana que organitza la Delegació de Pastoral de la Salut del Bisbat d’Urgell on hi van assistir membres i voluntaris de la Delegació així com persones que treballen en els hospitals i en l’àmbit sociosanitari, residències geriàtriques, els membres de l’Hospitalitat de la Mare de Déu de Lourdes i els seminaristes de la Diòcesi.

La Jornada fou presidida per l’Arquebisbe Joan-Enric i per la nova delegada de Pastoral de la Salut del Bisbat, la Gna. Visitación Lorenzo, de la Sagrada Família d’Urgell, que ha substituït recentment la Gna. Montserrat Font que fou delegada dels anys 2005 al 2013, i a qui els membres de la Delegació volgueren agrair tot el seu treball i dedicació. La Gna. Visi Lorenzo treballa en l’atenció pastoral dels malalts de la Fundació Sant Hospital de La Seu d’Urgell.

Els ponents de la Jornada foren dos prestigiosos Doctors, Joan Orrit, Director de l’Hospital Psiquiàtric Benet Menni de Sant Boi de Llobregat, que tingué una ponència sobre «Salut mental i humanisme», i la seva esposa la Dra. Rosa Mª Servent, cirurgiana, que oferí la seva xerrada sobre «Un món compromès». Ambdues xerrades anaren seguides d’un ric diàleg entre els ponents i els participants que posà de manifest com l’atenció als malalts és una autèntica «saviesa del cor» que s’ha d’exercir amb molta delicadesa, prudència i, al mateix temps, decisió i fermesa per tal de traslladar la misericòrdia divina i la presència evangèlica en aquest àmbit tan important com és el de la salut mental i el món dels malalts en general.

El mateix dia 7, també a la Casa d’Espiritualitat del Sant Crist de Balaguer, tingué lloc la sessió corresponent del curs d’Aprofundiment de l’Espiritualitat Cristiana, que anà a càrrec del Dr. Francesc Torralba, professor de Filosofia i Teologia, a la Universitat Ramon Llull i a les Facultats de Filosofia i de Teologia de Catalunya, que glossà «L’espiritualitat carmelitana: Sta. Teresa de Jesús, Sta. Teresina de Lisieux i Sta. Teresa Beneta de la Creu«.

I també tingué lloc la sessió corresponent del curs d’Introducció a l’Antic Testament, a càrrec de Mn. Ramon Sàrries, Arxiprest de les Valls d’Andorra, que explicà el tema bíblic de «La monarquia i el Profetisme».

img 4520img 4525img 4527img 4528