Conferència quaresmal de la Gna. Regina Goberna, Beneta de Montserrat

Fent camí vers la Pasqua, en la tercera setmana de Quaresma i seguint el programa de preparació que el consell parroquial s’ha proposat en aquest any dedicat a la vida consagrada, ha estat molt encertat tenir el testimoni d’una religiosa, en el nostre cas, la Gna. Regina Goberna, Beneta de Montserrat.
En un clima molt familiar i distès, al Casal Parroquial de La Seu d’Urgell, a les 20 hores del dia 11 de març de 2015, la Gna. Regina ha compartit la seva experiència de vida consagrada amb un bon grup de fidels de la Parròquia Sant Ot, i acompanyats del Sr. Rector Mossèn Xavier Parés i el Vicari, Mossèn Jordi Miquel.
Amb el seu tarannà senzill i alegre, ens ha mostrat com fer el camí espiritual de la mà de Jesús, donant gràcies perquè és Ell qui condueix les nostres vides si li deixem actuar com a PROTAGONISTA.
Amb unes eines molt concretes que enforteixen la nostra ànima i omplen de goig tot el nostre ésser, ha fet un recorregut per tota la Història de Salvació:
Assaborint i assaciant la seva vida espiritual en les fonts d’aigua viva dels Evangelis, l’Eucaristia, els temps forts de l’any litúrgic: Advent-Nadal, Quaresma-Pasqua, els Salms, els Pares de l’església, la Pregària Personal, la Lectio Divina- Pares del Desert, Vides de Sants.
En una altra dimensió: el Treball, la Convivència, etc.
-Els secrets d’una llarga vida al Monestir:
*Fer una sola cosa en cada moment. L’importa no és el que fem, sinó com ho fem.
*Viure l’amor gratuït que salva la humanitat.
*Actuar per gust, no per sacrifici, evitant el sacrifici inútil. Ser feliç fent el que fas.
*Tenir confiança en alguna germana que saps et dirà sempre la veritat.
Dir con Sant Benet: «On no arriba la força de la nostra naturalesa, hi arribi el poder de la Gràcia» (RB Prol 41).
Ha fet la Conclusió amb un text de la seva Abadessa en una reunió comunitària: «Si no aconsegueixes ser perfecte per culpa de la teva vanitat, intenta al menys ser bo: amb tot el cor, tota l’ànima, i totes les forces…»
A rel d’una pregunta, ha deixat clar que no és el mateix confessió que direcció espiritual.
Amb la confessió cerques el perdó dels pecats i els confesses, i en la direcció espiritual cerques anar més enllà en el camí de la santedat i demanes confrontació i ajuda per avançar.
Tot ha estat molt interessant i interpel·lant perquè ens esforcem en avançar i deixar la rutina d’anar tirant.