Trobada Interdiocesana de l’Ordo Virginum de Catalunya i Balears

Les Verges consagrades de les diòcesis de Catalunya i les Illes Balears es van reunir el 28 d’octubre al Centre Salesià Martí Codolar, acompanyades pel Bisbe auxiliar de Barcelona, Mons. Javier Vilanova, i pel Delegat Episcopal de Vida Consagrada de Barcelona, P. Joan Josep Moré. Del Bisbat d’Urgell hi van participar dues verges consagrades.

En aquesta trobada, el Sr Bisbe va comentar el cinquè eix del Pla Pastoral diocesà de Barcelona, dedicat a Jesucrist, que es desenvoluparà durant el curs 2023-24. El Bisbe Vilanova es va servir d’alguns punts de la carta apostòlica Porta Fidei, escrita pel Papa Benet XVI en l’any de la fe (2011), per tal d’exhortar les verges consagrades a sentir-se urgides per l’amor de Crist i empeses per Ell vers un compromís clar a favor de l’evangelització. Tenir la mirada fixa en Jesucrist, que és qui fa present la misericòrdia del Pare, les conduirà de manera natural a “veure” i proclamar les meravelles de Déu en una societat cada cop més secularitzada. “El rostre de Crist és el cristià”, ha recordat el Bisbe Javier, i la tasca de sembradors que se’ns proposa l’hem de dur a terme amb alegria i esperança, ja que tenim assegurat que la llavor és bona i que sempre donarà fruit.

Aquesta bonica i profunda predicació ha estat acollida amb agraïment per les consagrades, que han gaudit també d’una estona per compartir el ressò de la xerrada a partir de l’experiència i situació de cadascuna. També s’ha dedicat un temps de la trobada al treball de preparació de l’Encontre Nacional de Verges Consagrades que tindrà lloc, si Déu ho vol, l’estiu vinent a Barcelona.  La jornada es va completar amb la celebració de l’Eucaristia i un dinar fratern.