Visita al Santuari de la Mare de Déu d’Arboló i pregària diocesana pel Sínode

L’Arquebisbe Joan-Enric va participar el dia 28 de setembre, com un pelegrí més, a les trobades que cada dijous de tot l’estiu tenen lloc al Santuari de la Mare de Déu d’Arboló (Arcalís), Patrona dels Pallars, i que reuneixen molts devots de la Verge Maria. Acompanyat del Rector i Arxiprest Mn. Joan Pau Esteban, de Mn. David Codina, de l’animador pastoral Joan Avilés i dels membres de la Junta dels “Amics d’Arboló” que tenen cura del Santuari, va presidir l’Eucaristia i va tenir un col·loqui posterior amb tots els presents. En iniciar-se l’Eucaristia l’Arquebisbe volgué recordar alguns preveres il·lustres que estimaven molt el Pallars, com Mn. Enric Prat, traspassat recentment o Mn. Joan Dies, que es troba en convalescència a la residència del Seminari de La Seu.

A l’homilia va animar els fidels a saber superar la temptació de fer-se com “Déu” tot discernint nosaltres el bé i el mal i relativitzant-ho tot. Ens cal redescobrir “l’esplendor de la veritat” i del seguiment de Jesús que ens ensenya que el misteri de l’home només s’aclareix a la llum del Verb encarnat, sense caure en hedonismes i relativismes. Va animar els fidels que havien acudit amb pelegrinatge a Arboló a estimar i venerar sempre la Mare de Déu que ens ajuda amb el seu mantell celestial i ens porta a Jesús tot presentant-li les nostres necessitats, famílies, problemes, dificultats, malalties… Ella és la nostra Advocada, com canten els Goigs. Amb Jesús mai no estem sols i Maria, Mare nostra des de la Creu del Senyor, ens porta sempre cap a Ell perquè tal com es va proclamar a l’Evangeli, Maria és la Dolorosa, que va estar ferma al costat de Jesús a la creu, quan tots l’havien abandonat.

Demanà als fidels pregar pels Pallars i les necessitats del país i de la Diòcesi, demanar humilment la pluja tan necessària i la pau a Europa i arreu del món, i encomanar els treballs del proper Sínode que s’iniciarà a Roma el dia 4 d’octubre.

Al final de l’Eucaristia es cantaren els Goigs d’Arboló i el Sr. Arquebisbe volgué des del Santuari de la M. de Déu d’Arboló encomanar a Maria, la Mare de l’Església, el Sínode de Bisbes que tindrà lloc a Roma dels dies 4 al 29 d’octubre i va pregar amb tots els fidels de l’aplec l’oració “Adsumus” de St. Isidor abreujada:

Pregària per al Sínode 2023

Estem davant vostre, Esperit Sant,
reunits en el vostre nom.
Vos que sou el nostre veritable conseller: veniu a nosaltres,
sosteniu-nos, entreu en els nostres cors.
Ensenyeu-nos el camí, mostreu-nos com assolir la meta.
Impediu que perdem el rumb com a persones febles i pecadores.
No permeteu que la ignorància ens porti per falsos camins.
Concediu-nos el do del discerniment,
perquè no deixem que les nostres accions
es guiïn per prejudicis i falses consideracions.
Conduïu-nos a la unitat en Vos,
perquè no ens desviem del camí de la veritat i la justícia,
sinó que en el nostre pelegrinatge terrenal.
ens esforcem per assolir la vida eterna.
Us ho demanem a Vós, que actueu en tot temps i en tot lloc,
en comunió amb el Pare i el Fill, pels segles dels segles. Amén.”