3ª Jornada de Formació permanent dels preveres d’Urgell sobre la Vida Consagrada

Una cinquantena de preveres d’arreu del Bisbat d’Urgell van participar el dilluns 8 de maig a la tercera de les Jornades de Formació Permanent anuals per a tots els preveres. Aquesta darrera trobada del curs 2014-15, va tenir lloc a la seu de la Fundació Fiella de Tremp i que, en l’Any dedicat a la Vida Consagrada, tingué els Consagrats i Consagrades de la nostra Diòcesi com a protagonistes. Fou presidida per l’Arquebisbe d’Urgell Joan-Enric Vives.
A més de les informacions diocesanes de major relleu per part de l’Arquebisbe, la sessió consistí en una introducció sobre la importància de la Vida Consagrada per part del Canonge i  Delegat diocesà per a la Vida Consagrada, M.I. Mn. Jaume Vila i per una bonica simfonia de diversos testimoniatges de persones consagrades de la nostra Diòcesi. En concret, hi intervingueren, la Gna. Mª Pilar Adín, religiosa de l’Institut de Germanes de la Sagrada Família d’Urgell; la Gna. Mari Carmen Martínez, Superiora d la comunitat i escola de M. Immaculada, Missioneres Claretianes de Tremp; el P. Xavier Brines, salesià i Director del Col·legi Sant Ermengol del Principat d’Andorra; la Gna. Anahí Biorci, clarissa en procés per esdevenir Verge Consagrada a la Diòcesi i la Gna. Ana Isabel Ayuso, religiosa de les Missioneres Filles de l’Immaculat Cor de Maria de Tremp.
Cadascun d’ells presentà per una banda, el carisma de la seva pròpia orde o congregació, així com el del respectiu fundador. I per altra banda, des del punt de vista personal,  el camí de la pròpia vocació que els va portar a consagrar-se a Crist per causa del Regne del cel.  Fou un joiós mosaic d’entregues i de serveis dins l’Església i per a l’evangelització del món. Tal com afirma la Constitució Dogmàtica sobre l’Església Lumen Gentium la professió dels consells evangèlics, encara que no pertany a l’estructura jeràrquica de l’Església, pertany, de manera indiscutible, a la seva vida i santedat (LG 44)
La jornada que s’esqueia l’endemà de la festa del Corpus es clogué amb una pregària vocacional davant del Santíssim Sagrament exposat a la Capella de la Fundació Fiella i un posterior dinar de germanor entre els participants.