Inici de Campaments, Colònies i Casals d’Estiu

Acabat el curs escolar i un cop iniciades les llargues vacances estiuenques dels nens i joves, comencen arreu del nostre Bisbat els torns de Campaments, Colònies i Casals d’Estiu que oferiran a casa nostra tot un seguit de torns, de propostes i activitats que s’allargaran des de primers de juliol fins a finals d’agost. Una proposta que any darrera any no falta a la cita gràcies a la tasca desinteressada de més de 500 monitors i caps, de una vintena de centres (entre esplais parroquials i agrupaments escoltes) i també un seguit d’instal·lacions entre elles quatre cases de colònies del bisbat. Tot això per poder oferir a gairebé 5.000 nens i adolescents un estiu ple de jocs, cançons, amistat, excursions, valors i proposta de fe, en el fons una vertadera educació integral, que vol acompanyar infants, monitors, responsables i també a les seves famílies.
Però no només hi ha aquesta imatge de motxilles, de sacs de dormir, de noves amistats, de… Per aquest estiu també hi ha altres moments i iniciatives que cal destacar en l’àmbit de la formació :
– La salutació feta pels Consiliaris de la Fundació d’Esplais de Santa Maria de Núria i de Minyons Escoltes i Guies de Catalunya del nostre Bisbat, i que sortirà publicada al Full Dominical del proper diumenge 5 de juliol.
– Les Jornades d’Estiu per a consiliaris i animadors de la fe, els dies 1 i 2 de juliol a Pallejà. Organitzades pel Moviment de Centres d’Esplai Cristians Catalans (MCECC) i per tant també per la nostra Fundació Esplais Santa Maria de Núria. En aquest curs hi ha prevista l’assistència de sis participants del nostre bisbat.
– L’edició d’un llibret que s’ha treballat des del grup estable de la Fe-Femn, i que com a fruit de les seves reunions periòdiques de treball ha possibilitat la redacció d’aquests materials, un recurs per contemplar, cantar, pregar i compartir en les activitats del lleure que es duen a terme, especialment en els torns de colònies i campaments. Amb el títol de “Atura’t” els propers dies arribarà als àmbits de l’educació en el lleure de casa nostra. Un bon recurs per treballar els valors i l’educació en la fe. No podem oblidar, en aquest espai de nous recursos, els cançoners que cada any elaboren i editen a AINA i que també són un bon recurs per poder emprar.
– El curs de monitors que tindrà lloc del 18 al 29 d’agost a la Casa de Colònies d’AINA, i que estarà impartit pel departament de formació de la Femn. Amb una formació total de 310 hores (etapa lectiva i pràctiques) i que habilita (una vegada superat el curs) als assistents pel títol de monitor/a d’activitats del lleure infantil i juvenil. Una proposta que en els darrers anys ha permès formar i acompanyar a molts monitors i monitores dels nostres centres i també d’altres realitats del món del lleure.
I segur que encara podríem citar més activitats i propostes que trobareu detallades en el bloc d’agenda de la web del bisbat i que la nostra Delegació Diocesana de Joventut s’encarrega de recollir i publicar periòdicament. I aquest estiu no ens oblidem de posar entre les lectures que ens poden ajudar en la nostra tasca d’educació en el lleure, la darrera encíclica del papa Francesc “Laudato si” un veritable manual de bones pràctiques per tots aquells que estimem aquest món del lleure, els campaments, la natura, la seva lectura no ens deixarà indiferents. I no deixem de “Construir ponts en aquesta societat on hi ha la costum de construir murs”  aquestes paraules les va adreçar el passat 13 de juny el Papa a més de 75.000 escoltes italians aplegats al Vaticà.