Mn. Jaume Armengol i Armengol reposa en la pau del Crist Ressuscitat

El dia 3 d’agost al vespre va morir a l’Hospital Arnau de Vilanova de Lleida Mn. JAUME ARMENGOL i ARMENGOL als 93 anys d’edat, i 67 de ministeri presbiteral. Havia rebut feia pocs dies la visita del Sr. Arquebisbe Joan-Enric, que li impartí la benedicció apostòlica. Que al cel sigui!
La Missa exequial va tenir lloc el dia 5 d’agost a les 11 h. a l’església parroquial de St. Salvador d’Alentorn, presidida per l’Arquebisbe d’Urgell i concelebrada per nombrosos preveres i l’assistència commoguda dels familiars i amics.
A l’inici de la celebració es va llegir aquest escrit que resumeix el recorregut vital i pastoral de Mn. Jaume:
Mn. Jaume Armengol i Armengol va néixer i fou batejat a la Parròquia del St. Salvador d’Alentorn, el dia 1 de juliol de 1922, i cursà els estudis de Filosofia i de Teologia al Seminari Diocesà d´Urgell.
Fou ordenat de prevere el dia 13 de juny de 1948, i aquell mateix any fou enviat de Vicari a Ponts on serví pastoralment set anys, fins que fou nomenat prefecte de Sagrada Teologia i professor de Llatí del Seminari diocesà de La Seu d’Urgell durant dos anys.
L’any 1957, fou destinat a La Vall d’Aran on hi estigué 15 anys, primer com a Regent de Vielha i Encarregat de les Parròquies veïnes de Betrén i Gausac, i, posteriorment, l’any 1961 passant a ser Arxiprest de la Vall d’Aran. L’any 1963 se li encarreguen, a més els pobles de Vilamós, Arres, Mont, Montcorbau i Vilac. Als quals l’any 1968 se li afegeixen els pobles d’Aubèrt i Betlan.
L’any 1972 deixà la Vall d’Aran i fou nomenat Ecònom de La Fuliola i El Tarròs on es donarà pastoralment durant 26 anys, fins el 1998, quan passà a residir a Santa Maria de Refet a la parròquia de Sedó, al servei pastoral del Monestir de monjos de la Congregació Benedictina de la Mare de Déu de l’Esperança.
L’any 2009 passà a residir a la Residència Sant Domènec de Balaguer, on ha passat la darrera etapa de la seva vida, gaudint de l’estima dels seus companys de residència.
Va ser un entusiasta de l’Hospitalitat de la Mare de Déu de Lourdes i de l’amor a la Mare de Déu, i era famós entre els pelegrins i els malalts per cantar i fer cantar el goig de la fe, sempre amb bon humor i molta joia al cor.
El dia 3 d’agost de 2015 s’ha adormit en la Pau del Senyor, a Lleida, als seus 93 anys de vida i 67 anys de ministeri presbiteral. Quatre dies abans havia rebut la visita de l’arquebisbe Joan-Enric i la seva benedicció episcopal.
Que Crist Ressuscitat l’aculli a la glòria, i que Déu li premiï tots els seus treballs apostòlics!  Al cel sia!