Clausura del XXIIIè. curs de formació per a Organistes d’Església

Dissabte dia 29 d’agost, l’Arquebisbe d’Urgell i Bisbe delegat de la Comissió Interdiocesana de Litúrgia de la Conferència Episcopal Tarraconense juntament amb el Gà. Ramon Oranias OSB, va cloure el XXIIIè. curs de formació per a Organistes d’Església que va tenir lloc al Santuari de la Mare de Déu de Montserrat dels dies 24 al 29 d’agost, sota el patronatge de la Comissió de Litúrgia de la CET i de la Fundació Abadia de Montserrat 2025.

Aquest curs s’adreçava a tots els qui exerceixen d’organista en una comunitat parroquial o religiosa i a qui, amb un o altre instrument, presten un servei  musical a la litúrgia. El temari, en diversos nivells, consta de: Teoria i pràctica de l’acompanyament (harmonia tonal i modal), bases per a la improvisació, anàlisi musical, coneixement i utilització de l’orgue, literatura organística, cant coral i cant gregorià, i introducció a la Bíblia i a la litúrgia.

El professorat estava format per: Anna Aguado, Ignasi Fossas, Joan M. Mayol, Lluís M. Miralvés, Ramon Oranias, Antoni Pou, Pau Riuró, Juan de la Rubia, Pierre Vidal, Josep M. Mas Bonet i Jordi Cabré i Roca. També cada vespre hi ha hagut un breu concert d’orgue a la Basílica de la M. de Déu de Montserrat.

El lliurament de diplomes als participants va tenir lloc el dia 29. A les seves paraules l’Arquebisbe Joan-Enric recordà el Discurs d’agraïment del Papa emèrit Benet XVI en rebre el doctorat honoris causa per la Universitat Pontifícia Joan Pau II i l’Acadèmia de Música de Cracòvia (Polònia) el proppassat dia 4 de juliol, i que versà sobre “La música sacra a la litúrgia”.