Mn. Just Llahí descansa en la pau de Crist

El dia 2 de juny va morir a la residència de la Llar de St. Josep de La Seu d’Urgell, Mn. Just Llahí i Sarroca, als 95 anys d’edat i quasi 68 de ministeri presbiteral.

La Missa exequial va tenir lloc l’endemà, dia 3 de juny, a l’església de la Immaculada del Seminari diocesà de La Seu d’Urgell, presidida per l’Arquebisbe Joan-Enric i concelebrada pels Vicaris Generals i un bon grup de preveres. Hi van assistir els nebots i alguns familiars del difunt així com fidels de les parròquies on havia servit.

L’Arquebisbe va destacar alguns pensaments de fe i esperança que oferien les lectures de l’Apocalipsi i de l’Evangeli de Joan, que foren proclamades en la Litúrgia de la Paraula. Jesús ressuscitat tot ho renova, perquè és el principi i la fi de tot el que existeix. Tinguem esperança perquè és el seu sacrifici redemptor el que ha salvat i redimit del pecat la humanitat sencera. I ja que Ell és la Resurrecció i la Vida, podem tenir confiança que ens durà allà on Ell ja hi és, que tindrà misericòrdia amb aquells que li hauran estat fidels. I al final va destacar que tots els qui envoltaven Mn. Just en els darrers temps, no el sentien queixar-se mai, i al contrari, sempre donava les gràcies per tots els serveis que se li feien fossin infermeres, cuidadores, sacerdots i religioses.

A l’inici de la celebració, com és costum de la Diòcesi, es va llegir un breu recorregut pastoral de la vida de Mn. Just que s’adjunta:

Mn. Just LLAHÍ i SARROCA va néixer a Pobellà el 12 d’abril de 1928, i cursà els estudis de Filosofia i de Teologia al Seminari d’Urgell. Fou ordenat de prevere el 19 de juny de 1955.

Estrenà el seu ministeri presbiteral com a Ecònom d’Àreu i Encarregat de Norís i Tor.

Al cap de dos anys, el 1957 fou nomenat pel Sr. Bisbe Vicari de Linyola fins l’any 1963 en què fou nomenat Encarregat de Das, Sanavastre, Urús i Mosoll, i Vicari d’Alp, a la comarca de La Cerdayana.

El 1965 fou nomenat Regent de Cabó i Encarregat d’El Vilar mentre inicià una ampliació d’estudis a Barcelona estudiant la carrera de dret.

El 1972 el Sr. Bisbe el nomenà assessor jurídic ordinari del Bisbat i li encomanà la Parròquia de Tost.

L’any 1978 es destinat per atendre administrativament el Santuari de la Mare de Déu de Núria, Patrona de la Diòcesi, fins l’any 1987, quan es nomenat Rector de Peramola, Aguilar, Cortiuda i Sta. Llúcia de Tragó, pobles que servirà durant quasi 30 anys del seu ministeri presbiteral, fins l’any 2016.

L’any 1995 passa a formar part del Consell Diocesà per als Assumptes econòmics d’Urgell i va estar molts anys dedicat als temes de l’economia diocesana i a la millora del patrimoni immoble del Bisbat.

L’agost de l’any 2022 passà a residir a la residència St. Josep de La Seu d’Urgell on ha estat molt cuidat i atès per les Germanetes dels Ancians Desemparats.

Ha mort a La Seu d’Urgell el 2 de juny de 2023 havent rebut els sants sagraments i la benedicció apostòlica.

Que reposi en la Pau del Senyor, el Bon Pastor.