Visita del Bisbe de Matamoros Mons. Eugenio A. Lira

El dia 4 de maig, Mons. Eugenio Andrés Lira Rugarcía, Bisbe de Matamoros (Mèxic), acompanyat del seu Vicari General i d’altres preveres i dos laics de la Diòcesi, va visitar l’Arquebisbe d’Urgell Mons. Joan-Enric Vives a la seu del Palau episcopal de La Seu d’Urgell. També va poder visitar la Catedral de Santa Maria d’Urgell, el Palau episcopal, el Museu diocesà i l’Arxiu diocesà.

Mons. Eugenio Lira estava de tornada del seu viatge a Roma per a realitzar la Visita Ad limina Apostolorum al Sant Pare Francesc. Abans de retornar a la seva terra, ha volgut visitar la Diòcesi d’Urgell que acull el P. Martín Hinojosa, sacerdot de Matamoros que està estudiant en l’actualitat Teologia bíblica a l’Ateneu Universitari Sant Pacià de Barcelona i que col·labora pastoralment amb la Diòcesi d’Urgell.

Mons. Eugenio Lira va obsequiar l’Arquebisbe Joan-Enric amb una imatge gran de la Patrona de Mèxic, la M. de Déu de Guadalupe. L’Arquebisbe Vives li va fer obsequi d’un llibre sobre el “Beatus d’Urgell” que es custodia a l’Arxiu diocesà.

Mons. Lira va ser bisbe auxiliar de l’Arxidiòcesi de Puebla des del 24 de febrer de 2011. Pertany a l’Orde dels Oratorians de Sant Felip Neri i va ser Secretari General de la Conferència Episcopal Mexicana dels anys 2013-2016. Va ser designat organitzador de la logística de la Visita del Papa Francesc a Mèxic el 2016. El Papa Francesc el va nomenar Bisbe de la Diòcesi de Matamoros el 22 de setembre de 2016.