Confirmacions a Organyà i Oliana

El diumenge dia 23 d’abril, diumenge III de Pasqua i popular festa de St. Jordi, l’Arquebisbe d’Urgell Mons. Joan-Enric Vives, va administrar el sagrament de la Confirmació a les Parròquies de St. Andreu d’Oliana i Sta. Maria d’Organyà. Concelebraren amb l’Arquebisbe, el Rector i Arxiprest de l’Alt Urgell, Mn. Jordi Vásquez i Mn. David Codina. A Oliana, foren 5 els joves confirmands i a Organyà 4.

El Sr. Arquebisbe inicià les celebracions eucarístiques en ambdues parròquies recordant com aquell dia s’esqueia la festa de St. Jordi, per més litúrgicament la celebrarem l’endemà, i va voler tenir unes paraules d’agraïment i felicitació en l’onomàstica del Rector, Mn. Jordi Vásquez, que a més, enguany celebrarà al juny els seus 25 anys d’ordenació presbiteral. També demanà pregar per la pluja i per Catalunya en la festa dels seus Patrons: Sant Jordi i la Mare de Déu de Montserrat.

A la seva homilia l’Arquebisbe Joan-Enric va glossar les lectures proclamades en el Diumenge III de Pasqua, subratllant com Jesús Ressuscitat s’apareix a dos deixebles, fent camí cap a un petit poble, anomenat Emmaús, situat a uns 11 km. de Jerusalem. Aquests deixebles estan de tornada de tot, cansats i desanimats, perquè han vist la mort de Jesús i la creu, i se’n tornen a casa decepcionats, amb certa voluntat de “plegar”. Jesús Ressuscitat se’ls fa trobadís pel camí, compartint amb ells els seus passos, i de mica en mica, els va anar animant i obrint els ulls a mesura que els explicava el sentit de les Escriptures. Davant la temptació del desànim, el plegar, i el perdre la fe i l’esperança, ens cal sentir ben a prop la presència de Jesús Ressuscitat a qui li hem de dir com aquells dos deixebles “queda’t amb nosaltres”.

L’Arquebisbe animà els joves confirmands a viure la seva fe com a joves, confiant que Jesús Ressuscitat ens acompanya sempre en el nostre camí i que ens fa vèncer la temptació de plegar, abandonar-lo, i perdre la fe i ens fa forts i omple del seu Esperit per ser els seus testimonis. A més, recordant la festa de St. Jordi, el megamàrtir de l’Església, va animar els joves confirmands a lluitar contra els dracs d’avui en dia que, poden tenir diverses formes: l’hedonisme, el pansexualisme, la corrupció, l’afany del poder, la guerra, la desunió i manca d’amor, les addicions a la pornografia i al sexe, l’alcohol, la droga o sobretot la manca de fe, de servei i de tancament als pobres i necessitats. Davant d’això ens cal tenir la valentia que va tenir St. Jordi i ser Jordis ò Georgines capaços de lluitar contra el mal, la injustícia i protegir els més febles i necessitats.

Al final de la Missa l’Arquebisbe regalà als joves confirmats un Nou Testament animant-los a nodrir-se de la Paraula de Déu; i va felicitar les dues corals parroquials que havien solemnitzat amb els cants les celebracions pasquals de les confirmacions.

Compartir
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
L’educació de la fe en el lleure
Estimats diocesans,
estimada església d’Urgell,

El nostre territori diocesà, durant els estius, es transforma per mostrar una gran oferta d’educació en el lleure per molts nens i nenes. Gaudeixen de la natura i les muntanyes, coneixen noves amistats, assumeixen
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
La joventut jubilar
Estimats diocesans,
estimada església d’Urgell,

Aquest diumenge us escrivim amb els nostres joves des de la ciutat eterna, on els apòstols Pere i Pau varen trobar la glòria del martiri. Ens hem reunit amb joves d’altres diòcesis de tot el món, i vivim
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
Visitem els padrins per trobar Jesús
Estimats diocesans,
estimada església d’Urgell,

En aquest diumenge celebrem la V Jornada Mundial dels Avis i dels Ancians amb el lema Feliç aquell que no ha perdut l’esperança! (cf. Sir 14, 2).

És cert que cada comunitat parroquial, cada associació,
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
Coneguem l’església d’Urgell
Estimats diocesans,

estimada església d’Urgell,

Voldria compartir amb vosaltres l’experiència de conèixer la nostra terra, les nostres poblacions i la nostra gent, que -ja des de segles- som hereus de l’antic comtat d’Urgell i aquest, a la vegada, fruit
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
Lectura creativa
Estimats diocesans, estimada església d’Urgell,

Al bell mig de l’estiu, enmig de la calor i de dies de família i de convivència amical, us convido a redescobrir la lectura en família com una eina vertebradora de comunió i de creixement espiritual.

El
next arrow
previous arrow

Darreres Notícies

Agenda