Trobada diocesana de la família a Guissona

Un bon grapat de famílies joves s’han trobat el matí del dissabte 9 d’abril a la parròquia de Santa Maria de Guissona, on els ha rebut l’equip d’acollida de la Delegació Diocesana de Pastoral per la Família i la Vida.

A dos quarts d’onze del matí, amb la benvinguda a la parròquia i la pregària inicial, s’ha iniciat formalment la tercera Trobada diocesana per a la Família. Mons. Joan-Enric, l’Arquebisbe d’Urgell, ha fet les paraules inicials de benvinguda, i junts han fet la pregària.

Els infants i joves ja s’han repartit en els jardins adjacents a la parròquia per fer activitats de lleure i aprofundir en les obres de misericòrdia. A l’església, s’han pogut escoltar alguns testimonis que han explicat les seves experiències personals en moments de dificultat o crisi, en els reptes d’educar els infants en la societat actual fent créixer la família en la fe.

Després, Mn. Ignasi Navarri, Vicari General del Bisbat d’Urgell i Missioner de la Misericòrdia ha fet una conferència sobre «Família, Amor, vida i misericòrdia», en la que ha glossat algunes propostes catequètiques del Sant Pare en relació a la família i a l’expressió de la misericòrdia a la llar familiar; i en acabar, el Delegat per a la Família i Vida, el Dr. Joan A. Mateo, ha presentat el «Catecisme familiar» del Papa Francesc, i el paper destacat que el Sant Pare considera que han de tenir els pares en l’educació dels seus fills, aportant harmonia, diàleg i col.laboració.

L’Ecuaristía, presidida per Mons. Joan-Enric Vives, celebrada al migdia, ha tancat la jornada. En acabar, s’ha fet un dinar de germanor.