Trobada d’escoles cristianes del Bisbat d’Urgell

Les escoles cristianes de la diòcesi d’Urgell van celebrar una trobada el dimecres 8 de març, convocada per la Delegació d’Ensenyament, amb l’Arquebisbe d’Urgell, Mons. Joan-Enric Vives, el Vicari de Pastoral, Mn. Antoni Elvira, i el Delegat d’Ensenyament, Mn. Pepe Chisvert; i també amb una representació de la Fundació Escola Cristiana de Catalunya i la Universitat Ramón Llull. Van fer-se presents la Secretària general de la Fundació Escola Cristiana de Catalunya, Sra. Meritxell Ruiz, el Cap d’àrea pastoral i socioeducativa de la Fundació Escola Cristiana de Catalunya, Sr. Eloi Aran, i el Dr. Andreu Ibarz, de la Facultat Blanquerna de la URLlull, que van aportar a la trobada una reflexió sobre la identitat de les escoles cristianes, seguint les millors intuïcions del Document del Dicasteri sobre l’Eduació Catòlica de gener de 2022, “La identitat de l’Escola Catòlica. Per a una cultura del diàleg”.

L’acte, que es va celebrar al Seminari Diocesà d’Urgell, començà amb les paraules de benvinguda de Mons. Joan-Enric, que va agrair que la totalitat de les escoles catòliques de la Diòcesi s’haguessin fet presents a la reunió, per compartir una matinal de reflexió i diàleg. Mons. Vives va agrair la tasca d’acompanyament que des de les escoles catòliques es porta a terme als adolescents i als joves així com a les seves famílies. També va destacar la importància en l’educació que havia tingut la institució que acollia la trobada, el Seminari diocesà d’Urgell, com a lloc que havia educat i format a molts joves dins les seves aules en una educació transversal que tenia en compte la dimensió de la fe, el coneixement i la ciència. El Delegat d’ensenyament del Bisbat, Mn. Pepe Chisvert, també va adreçar unes paraules de benvinguda als participants a la trobada.

Meritxell Ruiz, Eloi Aran i Andreu Ibarz van fer una reflexió sobre quin és el signe d’identitat de les escoles cristianes, com s’articula i de quina manera es por fer arribar a les noves generacions. Es va generar després un espai per debatre sobre les qüestions que havien anat sorgint, en grups.

Van assistir les escoles de FEDAC-Guissona, Vedruna Balaguer, Vedruna Puigcerdà, Mare Janer d’Andorra, Sant Ermengol d’Andorra, Sagrada Familia d’Escaldes-Engordany, La Salle de La Seu d’Urgell, Mare de Déu del Socós d’Agramunt, de la Maria Immaculada de Tremp, i de l’Escola Pia de Balaguer.

En acabar els assistents van compartir un dinar de germanor.