Reunió de l’Oficina diocesana d’Urgell per a la recepció d’informes i denúncies d’abusos sexuals

El dia 6 de març, i de forma telemàtica, va tenir lloc la reunió dels integrants de l’Oficina diocesana d’Urgell per a la prevenció dels abusos a menors, presidida per l’Arquebisbe Joan-Enric Vives. Van rebre informació del Protocol per a la prevenció, detecció i actuació davant d’abusos sexuals a menors i persones vulnerables i sobre el Codi de bones pràctiques per a afavorir ambients segurs en l’Església.

També es va informar sobre l’actual situació social respecte a les denúncies, la col·laboració amb la Comissió que presideix el Defensor del Poble i la resposta a la Fiscalia de l’Estat.

L’Arquebisbe també informà de la darrera reunió tinguda a Madrid el dia 3 de març que era la quarta de la Coordinadora de les Oficines diocesanes i dels religiosos per lluitar contra els abusos, fent especial referència als victimaris i a les víctimes, i la possible reparació i ajuda.