Trobada de les Hospitalitats de Lourdes de Catalunya a Núria

El cap de setmana del 7 al 9 d’octubre va tenir lloc al Santuari-Basílica de la Mare de Déu de Núria, Patrona de la Diòcesi d’Urgell, el congrés de les Hospitalitats de la M. de Déu de Lourdes de les Diòcesis seu a Catalunya. Hi assistí el Consiliari-Delegat de les Hospitalitats diocesanes de Lourdes a Espanya, Mn. Lluís Ruiz Brichs, prevere de Solsona, i el Consiliari de l’Hospitalitat diocesana d’Urgell, Mn. Ignasi Navarri, així com Mn. Joan Perera, capellà custodi, un bon grup dels membres i Presidents de les diferents Juntes de les Hospitalitats de Lourdes de Catalunya.

El dissabte dia 8 va fer-s’hi present l’Arquebisbe d’Urgell Mons. Joan-Enric Vives que va oferir una xerrada sobre Lourdes, escola de misericòrdia. Mons. Vives va glossar la presència de la Verge Maria a la Lumen gentium del Concili Vaticà II, la “Mare de Misericòrdia” del quart Evangeli, i els elements  més configuradors de l’experiència del pelegrinatge amb malalts a Lourdes. I exposà la figura de Sta. Bernardeta Soubirous com una santa que va encarnar la virtut de la misericòrdia al llarg de la seva vida. Finalment va animar els membres de les Hospitalitats a viure el missatge de Lourdes ja que és una manifestació del Regne de Déu on els petits, malalts i pobres són els més importants.

L’Arquebisbe d’Urgell va presidir l’Eucaristia del dissabte on es pregà amb les oracions de la Missa de la misericòrdia. A la seva homilia l’Arquebisbe Joan-Enric glossà l’Evangeli proclamat de les Noces de Canà de Galilea on a més de Jesús i Maria apareixen com a personatges importants els servents anònims que confien en la paraula de Jesucrist i posen aigua a les gerres que s’acabarà convertint en vi. Mons. Vives animà els fidels a fer com aquells servents anònims: creure i confiar en la paraula de Jesucrist que convertirà allò poc que li oferim i ho multiplicarà. També exhortà els fidels a confiar plenament en la Mare de Déu, Reina de misericòrdia, demanant-li en la pregària que ens porti vers Jesucrist.

El Congrés comptà amb altres conferències i xerrades on s’ha aprofundit en aquest servei tan bonic i essencial com és el de les Hospitalitats de la Mare de Déu de Lourdes.