Celebració de la Mare de Déu de l’Alegria

Durant l’Advent i com ja és un costum en els darrers tres anys, l’àmbit de la Fe de la Fundació Esplais Santa Maria de Núria (FEMN) va organitzar la celebració de la Patrona dels esplais del nostre Bisbat, la Mare de Déu de l’Alegria. Un any més va acollir la celebració el poble de Penelles, on hi ha la seu de la FEMN del nostre Bisbat, i amb el poble de Penelles, la seva gent i molt especialment els infants i monitors de l’esplai penellenc “La Freixa”.

Enguany la Missa es va celebrar el dissabte 17 de desembre a l’església vella de Penelles, que darrerament ha restaurat l’Ajuntament com espai d’activitats del municipi. La celebració eucarística presidida per Mn. Jaume Mayoral va comptar amb la presència de l’Alcalde de Penelles i Diputat Provincial, Il·lm. Sr. Eloi Bergós, el President de la FEMN. Sr. Eloi Villalta amb altres membres de la Fundació, també un any més van participar la família Raich Roca que va regalar la imatge de la Verge, i d’una manera especial els grans protagonistes de la festa els nens i nenes de l’esplai parroquial.

Una celebració acompanyada en els cants pel mateix grup de la Fe-FEMN. En un altar ben senzill on hi havia la imatge de la Mare de Déu de l’Alegria, ornada amb el fulard de la Fundació diocesana. Durant la missa el naixement parlava als participants de la petitesa i a la vegada la grandesa del qui ha de venir en aquest Nadal. Dins d’una senzilla caixa de fusta el pessebre recordava les moltes famílies d’arreu del món que viuen la pobresa i les dificultats en aquests dies del Nadal, amb una mirada de solidaritat pels refugiats i els sense sostre.

Els textos del Misteri del Nadal van ressonar en la veu de tres infants de l’esplai, el Martí, la Miriam i el Martí, una veu que convidava a treballar per un món millor on l’alegria i l’esperança fossin ben presents entre tothom, i especialment els infants. Es va cantar l’Himne de la Mare de Déu de l’Alegria i com a record de la Diada celebrada, el Manel, un noi del poble ben estimat per tots, va repartir un esplèndid punt de llibre entre tots els assistents a la celebració.

Acabada la Missa es va compartir una molt gustosa i dolça xocolata desfeta que va preparar l’Associació de Dones de Penelles i que va agradar molt a grans i petits. I per arrodonir la Trobada encara hi va haver temps per poder escoltar el Poema de Nadal, el gran text de Josep Maria de Sagarra, interpretat per Pere Reich com a rapsode i els cants de les nadales per la Montserrat Torà. Va esdevenir un bonic dia per recordar que la Mare de Déu i el seu Fill volen que un gran somriure acompanyi el dia dels nostres esplais i també de les nostres vides.