Visita Pastoral a Sant Julià de Lòria: Inici al Santuari de la M. de Déu de Canòlich (1)

“En nom dels cristians de la parròquia de Sant Julià de Lòria ens plau donar-li la més cordial benvinguda. Ho fem en un lloc molt emblemàtic i estimat de la nostra parròquia com és el Santuari de la Mare de Déu de Canòlich, l’advocació de la Verge més estimada dels lauredians. A ella li demanem que el beneeixi i que l’assisteixi en la seva tasca de Pastor diocesà”. Amb aquestes paraules de la Sra. Lourdes Marfany, membre del Consell de pastoral de la Parròquia de Sant Julià de Lòria (Principat d’Andorra), ha estat rebut Mons. Joan-Enric Vives, Arquebisbe d’Urgell i Copríncep d’Andorra, en la primera de les activitats de la Visita Pastoral que, entre el diumenge 22 d’octubre i el dia 2 de novembre, durà a terme a Sant Julià de Lòria.

Mons. Vives ha mantingut una trobada al Santuari de Canòlich amb el Consell de Pastoral, el Consell de Càritas, l’equip de catequistes, l’equip de lectors, els escolans i altres agents parroquials i amb l’assistència del Cònsol Major de la Parròquia, Hble. Sr. Josep Miquel Vila i Bastida. En les paraules de benvinguda a l’Arquebisbe, la representant parroquial ha anat desgranant les activitats i iniciatives que al llarg dels darrers set anys s’han dut a terme, posant èmfasi en la catequesi de 250 infants, en la creació d’activitats per a joves com el Festival Canòlich Music i la intensa activitat de Càritas parroquial, on hi col·laboren uns trenta voluntaris.

Mons. Vives ha respost amb agraïment a aquesta calorosa benvinguda posant en relleu la llarga història de fe que ha caracteritzat el Principat d’Andorra i que es remunta ben segur al segle Vè., sense excloure la possibilitat d’un origen més antic, i la importància que sempre ha tingut la Parròquia de Sant Julià de Lòria a l’entrada sud de les Valls d’Andorra. Ha volgut recordar el valor i el sentit de la Visita Pastoral que el Bisbe-Copríncep duu a terme per tal de conèixer de primera mà la realitat de la vida dels fidels i les realitats que els preocupen, que viuen i que els són reptes en aquests moments.

Ha destacat que en el segle XXI ser cristià és una decisió personal que se suma a la fe rebuda i transmesa, recordant les paraules del Papa Benet XVI quan afirmà que “la fe es proposa i no s’imposa, i que es transmet per atracció” ja que és gràcies a l’atracció del testimoniatge dels cristians que la fe esdevé plausible pels homes i dones d’avui.

Després d’un diàleg espontani amb els presents els fidels han cantat junts els Goigs a la Mare de Déu de Canòlich encomanant els fruits espirituals de la Visita Pastoral que s’iniciava en aquell dia a la Mare del cel. A continuació ha tingut lloc un petit refrigeri de germanor on els fidels han pogut atansar-se al Sr. Arquebisbe-Copríncep i compartir amb ell els seus neguits i il·lusions.