Agramunt recorda el venerable Mn. Josep Gras i celebra St. Josep

La Parròquia d’Agramunt va celebrar la Festivitat de St. Josep recuperant una imatge del sant que estava retirada del culte des de feia més de 50 anys, una imatge que no té un valor històric i artístic, és de guix de l’escola d’Olot dels anys 40, però que té una gran estima per part dels agramuntins, ja que els va acompanyar molts anys en un dels altars del temple parroquial, que ara ja no hi és. El pas dels anys va malmetre la imatge i ha estat una pintora del poble, la Sra. Mercè Llordés, qui l’ha restaurada, i durant aquest mes de març s’ha posat a l’altar major, no només per a ser contemplada pels fidels, sinó també per poder ser venerada i pregar davant d’ella.

També durant la missa en honor de Sant Josep la parròquia va recordar un dels seus fills il·lustres, el venerable Mossèn Josep Gras (Agramunt 1834 – Granada 1918), fundador de les Filles de Crist Rei, i que compta a Agramunt amb una Comunitat de tres religioses, un record que encara va ser més festiu ja que aquests dies hi havia de visita a la Comunitat d’Agramunt, la Vicària General Gna. Fàtima Falcón i la Responsable d’Apostolat de la Congregació, la Gna. Rocío Pérez, les dues membres del Consell General de l’Institut religiós de les Filles de Crist Rei.

A la homilia de la missa, Mn. Jaume Mayoral va destacar el sentit de l’Any de Sant Josep en clau de conversió i d’evangelització; també recuperant el missatge del text pontifici “Amb cor de pare” va subratllar aquest sentit de Sant Josep des de la proximitat i la tendresa d’un pare, que vetlla per tots els seus fills. A la Pregària dels Fidels es va demanar pel Seminari Urgel·lità i els seus cinc seminaristes, també una petició per les Filles de Crist Rei i la seva tasca a Agramunt i Ribera del Sió, i un record per les víctimes de la pandèmia, entre elles alguns veïns dels poble. A la celebració hi van participar amb els seus cants el Cor Parroquial, i tot l’acte religiós es va celebrar amb les mesures sanitàries pertinents.