Confirmacions a la Parròquia de la M. de Déu Assumpta d’Agramunt

Diumenge dia 30 de maig, Solemnitat de la Santíssima Trinitat, l’Arquebisbe Joan-Enric va administrar el sagrament de la Confirmació a 17 joves de la Parròquia de la Mare de Déu Assumpta d’Agramunt i dels pobles de Ribera de Sió. A la seva arribada a Agramunt el Sr. Arquebisbe fou rebut per l’Alcaldessa d’Agramunt, Il·lma. Sra. Sílvia Fernàndez i Tarragona i pel Rector de la Parròquia, Mn. Jaume Mayoral. L’Eucaristia fou solemnitzada per la Coral parroquial i hi participaren també Mn. David Codina i el Gmà. franciscà de Creu Blanca Joaquim Cifuentes.

A la seva homilia l’Arquebisbe subratllà que així com el gran misteri que amaga el naixement d’un infant en una família es fa difícil de copsar plenament en el primer moment i que es va desvetllant mica en mica per als pares amb el pas del temps i de l’aprofundiment en la donació envers el fills i en l’amor, de la mateixa manera, el misteri de Déu, que és Trinitat, que en aquell diumenge l’Església celebrava, es va copsant i aprofundint mica en mica per part de tot creient. La persona humana és capaç de Déu i de penetrar en el seu Misteri gràcies a l’intel·lecte, la memòria i la voluntat i, sobretot, a través del camí més cert que ens porta cap al coneixement de Déu que ens l’ha revelat el seu Fill únic Jesucrist: l’amor. Qui estima coneix Déu, perquè Déu és Amor. Quan estimem de debò, donant-nos, regalant-nos, perdonant-nos per amor, aprofundim i entrem en el misteri de Déu que és U i alhora tres persones perquè ha volgut ser dinamisme d’amor. Per això el nostre Déu és molt proper a nosaltres, tal com ho indicava la lectura primera del llibre del Deuteronomi (Dt 4, 32-34) i li podem dir “Abbà, Pare!” (Rm 8, 14-17) com deia la segona lectura, gràcies a la força de l’Esperit Sant que habita en tot cristià pel baptisme i que els joves confirmands rebien aquell dia amb plenitud en la seva confirmació. Per això Jesús, “cada  dia és amb nosaltres fins a la fi del món” (Mt 28,16-20) perquè ens ha deixat el seu Sant Esperit que ens acompanya i ens permet, conèixer-lo i estimar-lo, lloar-lo, glorificar-lo i donar-li gràcies. Hem de ser els seus testimonis.

En acabar l’Eucaristia l’Arquebisbe regalà als joves confirmats el Nou Testament animant-los que la Paraula de Déu arreli en la seva vida i va felicitar els catequistes de la parròquia que els havien acompanyat en el seu procés catequètic. L’Eucaristia fou solemnitzada per la Coral parroquial d’Agramunt.

En finalitzar l’Arquebisbe pogué saludar la comunitat religiosa de les Filles de Crist Rei, fundades per l’agramuntí Mn. Josep Gras i Granollers, i compartir un dinar de germanor amb elles.