Reunió de la Fundació Museu Diocesà d’Urgell

El dia 14 de juny a la Casa del Bisbat de La Seu d’Urgell va tenir lloc la reunió ordinària de la Fundació Museu Diocesà d’Urgell presidida pel seu President, l’Arquebisbe d’Urgell; el Vicepresident i Vicari General, Mn. Josep M. Mauri; la Delegada de Patrimoni del Bisbat d’Urgell, Sra. Clara Arbués; el Vicari General i Rector de la Parròquia de St. Ot, Mn. Ignasi Navarri; l’Arxiver diocesà, Mn. Benigne Marquès; l’Ecònom diocesà Sr. Carles Martín Neira, i el Secretari general Mn. David Codina.

El punt central de la reunió fou la presentació de la Redacció del Pla de Gestió del complex de la Catedral de Sta. Maria i el Museu diocesà d’Urgell, a càrrec del Sr. Joan Pluma i Vilanova, Ex Director General d’Arxius, Biblioteques, Museus i Patrimoni del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya.

El Sr. Pluma va informar detalladament el Patronat del Pla de Gestió que se li encarregà que redactés i que respon a la voluntat que el sistema de gestió permeti mantenir les especificitats d’usos dels diferents espais del conjunt catedralici i que són espais tan diferents com els litúrgics i els museístics i, a la vegada, accentuï el caràcter de referent que té aquest singular edifici per al conjunt de la Diòcesi d’Urgell, de la ciutat de La Seu d’Urgell i pel País.

Després es va establir un fecund diàleg sobre el Museu Diocesà i la proposta presentada.