Visita dels membres de la Fundació Privada Claror-Alt Urgell

El día 14 de juliol els membres de la Fundació Privada Claror-Alt Urgell van visitar l’Arxiu diocesà d’Urgell i el Palau episcopal on foren rebuts i atesos respectivamente per l’arxiver diocesà, Mn. Benigne Marquès i per l’Arquebisbe d’Urgell, Mons. Joan-Enric Vives i Mn. Ignasi Navarri.

El 1976 un grup de persones vinculades a la Parròquia de St. Ot de la Seu d’Urgell van fundar l’Associació pro-Minusvàlids de l’Alt Urgell. És una associació privada, sense ànim de lucre, de caràcter social. Algunes de les seves activitats es desenvolupen en règim de concert amb el Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat de Catalunya.  La seva finalitat és l’atenció, suport i prestació de serveis a les persones amb discapacitat intel·lectual de la comarca de l’Alt Urgell, per millorar la seva qualitat de vida.

Inicialment les activitats es van desenvolupar en locals cedits per diverses entitats de la ciutat. El 1988 es van inaugurar les primeres instal·lacions del Taller Claror, en un edifici propi construït sobre uns terrenys cedits a l’Associació. Està situat a l’avinguda del Valira nº 19 de La Seu d’Urgell. El 1996 es va crear un nou servei per a les persones usuàries del Centre Ocupacional, la Llar-Residència Claror, que inicialment es va ubicar en un pis de la ciutat.

La manca d’espai per al desenvolupament de les activitats va comportar l’ampliació del Taller Ocupacional en 2002. Es va remodelar la planta inferior de l’edifici i, a el mateix temps, es van adequar el pati i el jardí. L’any 2008 es van construir els nous locals de la Llar-Residència, instal·lats al pis superior del Taller, amb capacitat per a 12 places.

La Fundació Privada Claror-Alt Urgell es va constituir el 2014, va ser declarada d’utilitat pública, i registrada per la Direcció General de Dret i d’Entitats Jurídiques de al Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya. El seu objectiu és impulsar projectes de futur per a l’Associació assegurant, al mateix temps, la viabilitat econòmica de l’Entitat. En 2017 es va aprovar el canvi de nom i va passar a denominar-se Associació Claror – Alt Urgell. Un dels Vocals de la Fundació és el Rector de la Parròquia de St. Ot de La Seu d’Urgell.