Reunió del Consell de Presbiteri i dels Arxiprestos

El dia 7 d’octubre, Festa de la Mare de Déu del Roser, al Seminari diocesà de La Seu d’Urgell, va tenir lloc la reunió ordinària del Consell de Presbiteri i els Arxiprestos d’Urgell que fou presidida per l’Arquebisbe i els Vicaris. Era la primera reunió presencial després de les mantingudes telemàticament a causa de la pandèmia.

La reunió s’inicià amb la pregària que fou a partir de la lectura del text bíblic de Fets dels Apòstols 10 (Pere i Corneli) i a continuació es proclamà junts la pregària a l’Esperit Sant per al procés sinodal.

El tema central de la reunió el presentà el Vicari episcopal, Mn. Antoni Elvira, designat pel Sr. Arquebisbe com a responsable diocesà de l’equip de la consulta sinodal a Urgell. Ell fou l’encarregat de presentar el Sínode “Per una església sinodal: comunió, participació, missió” als Consellers i Arxiprestos, a partir dels documents emanats per la Santa Seu. Mn. Elvira insistí en el fet que el procés sinodal es basa en la consulta àmplia a tot el Poble de Déu i a tota persona que amb bona voluntat hi vulgui participar, en un clima d’escolta, diàleg i obertura. Els Arxiprestos i els Consellers concretaren algunes iniciatives concretes que es poden dur a terme a la Diòcesi d’Urgell i van ser especialment convidats a viure l’obertura de la Fase diocesana del Sínode a Urgell, el proper diumenge 17 d’octubre, a les 17h, a la Catedral de Sta. Maria, així com a les diferents parròquies a través dels materials enviats. Hi hagué un ampli diàleg sobre l’acollida del Sínode i les possibles concrecions a Urgell del camí sinodal, amb aportacions molt interessants.

A continuació Mn. Gabriel Casanovas, Rector del Seminari diocesà d’Urgell, oferí informació detallada als Consellers i Arxiprestos sobre la inauguració del curs al Seminari Major d’Urgell i al Seminari Major Interdiocesà de Barcelona. Enguany els seminaristes d’Urgell que han començat el curs són 5: Àlex Vargas i Jerrick Banzuela, que estan fent el curs d’etapa pastoral, l’un a Madrid estudiant dret canònic i l’altre a Balaguer, estudiant música; Carlos Rosas, David Gisbert i Mateo Arias.

Posteriorment es presentà el nou Curs de l’Escola de Formació Permanent del Bisbat d’Urgell que enguany oferirà un curs d’aprofundiment sobre Art Cristià i el primer Curs del Trienni sobre la Bíblia.

Els Consellers i Arxiprestos aprovaren formalment per unanimitat la proposta presentada pel Sr. Arquebisbe d’acollir en una ala actualment sense massa usos de l’edifici del Seminari Conciliar, un Centre de Salut Mental en col·laboració amb les autoritats sanitàries del Principat d’Andorra i del Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya, que gestionaran les Germanes Hospitalàries de St. Boi de Llobregat. Els Consellers i Arxiprestos valoraren molt positivament aquesta iniciativa de caràcter social i demanaren que la institució que la gestioni sigui d’inspiració catòlica.

Finalment els preveres reberen altres informacions com la 1a Jornada de formació permanent per a preveres i diaques el proper dia 25 d’octubre a càrrec del Dr. Salvador Pié-Ninot sobre la sinodalitat; els Exercicis espirituals per a preveres i diaques del 18 al 22 d’octubre a càrrec del Bisbe de Lleida, Mons. Salvador Giménez Valls; la celebració del Festival Canòlich Music i la Jornada Mundial de la Joventut a nivell diocesà, i la vocació d’un futur diaca permanent.