Trobada general dels Centres d’Esplai de la FEMN a Mollerussa

Els centres d’esplai de la “Fundació Esplais Santa Maria de Núria” (FEMN) del Bisbat d’Urgell, van tenir una trobada general el 23 d’octubre a la ciutat de Mollerussa.  L’esplai Colònies Sant Jaume de la capital del Pla d’Urgell, esplai que està vinculat i acompanyat per la FEMN amb un sentit de col·laboració interdiocesana, fou qui va preparar la trobada, a la qual hi van participar uns 300 nens i monitors, que formen part de la majoria dels esplais de la FEMN.

Ja de bon matí els nens i els monitors es van trobar al Parc Municipal per tenir la benvinguda i la presentació del Centre d’Interès que acompanyaria tota la trobada, un centre d’interès que parlava dels “superherois” que volen transformar la societat per a bé de tothom. A les 13,30 h i a l’església parroquial de Sant Jaume va tenir lloc la celebració de l’Eucaristia, presidida pel Consiliari de la Fundació, Mn. Joan Pau Esteban, i on van concelebrar: Mn. Alfons Busto, rector de Mollerussa, i els preveres Mn. Ramon Balagué, Mn. Jaume Mayoral i Mn. Jaume Vilardell.

Una celebració que va portar dos bonics regals als participants, que van acontentar tothom: es va estrenar el nou logotip de la Fundació que representa la germanor dels nens i els monitors, amb els colors que acompanyen tots els fulards dels esplais, posats en circumferència, dibuixant el símbol del sol, que es fa tan present en les colònies d’estiu. També l’himne de la FEMN, on hi han col·laborat en la seva lletra monitors i nens, amb una música ben bellugadissa obra de David Pradas, i una lletra que descriu l’esperit i la força dels esplais de les nostres parròquies que busquen el somriure de l’infant i ofereixen una fe que vol guiar-los.

En la dinàmica de la pregària i les ofrenes. els catorze esplais van llegir els temes que havien treballat prèviament i que explicaven el que poden oferir els esplais i el que demanen els esplais per a aquest nou mil·lenni, a la societat i a l’Església. En clau del que es treballarà a nivell de Bisbat amb motiu del Sínode dels Bisbes del proper 2023.

Després de la missa festiva, va tenir lloc el dinar dels participants, per agafar forces, ja que la tarda estava plena de més activitats, com una rua pels carrers del poble, l’actuació d’un grup d’animació, i abans de marxar, encara temps per a un dolç berenar i el tradicional cant de l’hora dels adéus. Així els esplais de la FEMN comencen un nou curs, que esperem que sigui un curs de normalitat després de les dificultats viscudes per la pandèmia.