Missa exequial del Canonge M.I. Mn. Antoni Cagigós Soro

El dia 31 de març de 2022, de matinada, va morir a l’Hospital de La Seu d’Urgell als 93 anys el M.I. Mn. Antoni Cagigós Soro, Canonge de la S.E. Catedral de Sta. Maria d’Urgell. Havia nascut a Arén (Ribagorça – Osca) que llavors pertanyia al Bisbat d’Urgell. Les seves exèquies van tenir lloc el dia 1 d’abril a la tarda a la S.E. Catedral de Sta. Maria d’Urgell, presidides per l’Arquebisbe Joan-Enric Vives, i concelebraren amb ell el Degà del Capítol M.I. Mn. Benigne Marquès, el Vicari general, el Vicar episcopal, els Canonges, Mn. Pepe Chisvert i molts sacerdots i dos diaques. Mn. Elvira dirigí els cants acompanyats a l’orgue per Mn. Jordi Miquel. Cantà la Coral Caterva de La Seu d’Urgell. Hi assistí la família i molts amics i fidels de la ciutat.

L’Arquebisbe comentà a l’homilia el text de Lluc 24 de l’aparició dels àngels a les dones que els proclamaren: «per què busqueu entre els morts Aquell que viu? No hi és aquí. Ha ressuscitat!», animant a acollir amb fe la Resurrecció de Crist que dóna amor i vida, que són les claus que tot sacerdot ha volgut viure al llarg de la seva vida com a batejat i com a ministre servidor de la comunitat.

Mn. Antoni Cagigós va estudiar al Seminari diocesà, i posteriorment Cant gregorià i Musicologia al Pontifici Institut de Música Sacra de Roma, i també es llicencià en Dret. Fou professor del Seminari i de l’Institut d’Ensenyament Mitjà de La Seu d’Urgell i Delegat diocesà d’Ensenyament durant molts anys. Fundà el Cor de la Catedral que donaria origen a la Coral Caterva. Va musicar per complet la Litúrgia de les Hores en llengua catalana, molts salms i moltes peces de música per a la Litúrgia. Participà com a Delegat diocesà de Música de les trobades de la Comissió Interdiocesana de Litúrgia de la C.E. Tarraconense. Fou Director del Museu Diocesà durant molts anys, i estigué al darrere de moltes iniciatives culturals de la Ciutat de La Seu d’Urgell. Va morir a l’Hospital de La Seu, confortat pels sagraments de l’Església. Al cel sigui!