Reunió de tots els Delegats diocesans

El dia 9 de desembre, i de forma telemàtica per les restriccions de la pandèmia, va tenir lloc la reunió de tots els Delegats diocesans del Bisbat, presidida per l’Arquebisbe d’Urgell.

Els dos temes que es van tractar a la reunió foren fonamentalment la Visita ad limina Apostolorum que els Bisbes d’Espanya iniciaran el proper dilluns dia 13 de desembre i que farà que la setmana del 10 al 15 de gener l’Arquebisbe d’Urgell hi participi, juntament amb els altres Bisbes amb seu a Catalunya. Mons. Vives va agrair el treball dels Delegats diocesans en la preparació de l’informe previ a la Visita, l’anomenada “Relació quinquennal”, i va subratllar el valor teològic de la Visita que és signe de la comunió amb el Sant Pare i la Seu Apostòlica, i al mateix temps és signe de la comunió interna a la Diòcesi, ja que a través de la visita que realitzarà el Bisbe, tota la Diòcesi és la que visita al Papa en comunió amb ell.

El segon tema fou el proper Sínode dels Bisbes “Per una Església sinodal, comunió, participació i missió”, que fou presentat per l’Arquebisbe i el responsable del Sínode a Urgell, Mn. Antoni Elvira, Vicari de pastoral i Delegat de Catequesi. La reunió va servir per animar els delegats diocesans perquè en les seves respectives Delegacions treballin en grups segons els qüestionaris enviats per la Comissió diocesana, un de més llarg i un de més breu, i es motivi la partipació sinodal des de les delegacions en un clima d’escolta respectuosa i activa participació. Els diferents delegats van compartir el programa previst en el seus diversos àmbits i van animar-se a participar com Església diocesana en el Sínode en aquest moment.