L’Eucaristia de la JMJ 2021 tanca el Festival Canòlich Music: “Confia i Enlaira’t!”

El festival de música cristiana Canòlich Music Festival, organitzat per la Delegació d’Ensenyament del Bisbat d’Urgell, es va cloure el dissabte 20 de novembre, amb l’Eucaristía que es va celebrar a l’església parroquial de Sant Julià i Sant Germà, de la Parròquia andorrana de Sant Julià de Lòria, que fou presidida per primera vegada per l’Arquebisbe d’Urgell i Copríncep d’Andorra, Mons. Joan-Enric Vives, i a la qual van assistir unes 300 persones (el màxim d’aforament permès). D’aquesta manera es tancava un festival diferent dels anteriors, en què els músics han entrat a les aules i han compartit les seves experiències, i en el qual, amb un concert al Centre Cultural Lauredià, s’ha obert la porta a molts intèrprets joves del Principat d’Andorra. Han participat a les diverses activitats uns 2.500 joves.

Superades les limitacions que es van establir durant l’any 2020 a causa de la pandèmia, enguany el Festival va tornar amb energia renovada i amb propostes diferents, amb el lema “Confia i enlaira’t”. Així ho va posar en relleu Mons. Joan-Enric Vives en la seva homilia. Va encoratjar els joves a seguir confiant en Jesucrist, com Aquell en qui pots dipositar les teves inquetuds, i a qui pots estimar sense por de sentir-se decebut. L’hem de deixar “regnar” dins nostre, i que Ell sigui el més important de les nostres vides.

La missa, que fou concelebrada per Mn. Pepe Chisvert, Delegat d’Ensenyament i per Mn. David Codina, Secretari General del Bisbat d’Urgell, fou retransmesa en directe (streaming) pel canal de Youtube del Bisbat d’Urgell, pel canal de televisió per cable Loria Televisió i per RTVA, la Ràdio i Televisió nacional d’Andorra. Fou solemnitzada pel grup de música cristiana Worship.cat, que interpretà al final dues peces més amb molta força.

La missa es va iniciar amb una monició participada pels joves i Carolina Bassi, mestra de religió i membre de la comissió coordinadora del Festival, que també va transmetre als assistents esperança, assenyalant que malgrat que la pandèmia ens ha privat de moltes coses, també hem après a pensar en els altres i a descobrir que hem d’aprofitar els bons moments, i va encoratjar els assistents a aprendre a mirar l’altre sense prejudicis.

A la seva homilia, Mons. Joan-Enric Vives, va glossar les lectures del dia tot recordant als assistents que el Festival, que ja ha complert la seva novena edició, i la mateixa Eucaristía és una oportunitat per descobrir amb profunditat el que Jesucrist Ressuscitat, Senyor de la història i Rei de bondat, ens ofereix i ens dona i com camina al nostre costat. Va glossar el lema del festival i va parlar de com la confiança ens transforma i ens ajuda a ser millors persones, més enllà del món virtual que ens envolta. Va encoratjar els joves a preguntar-se per qui sentien amor, i a estimar sense dubtes Jesucrist i el seu missatge guaridor i transformador. També va parlar de la JMJ, que s’ha de celebrar a Lisboa a l’agost de l’any 2023, i que les diòcesis ja han començat a preparar, amb activitats que es van dur a terme arreu de la península, justament aquell cap de setmana. La JMJ és un esdeveniment que fou instaurat pel papa sant Joan Pau II al 1985 i des d’aleshores s’ha distingit per ser un moment de convivència i de trobada entre milions de joves de tot el món.

El festival Canòlich Music ha adaptat el seu format i ha entrat a les aules, amb la visita del músic Cesc als joves de tercer i quart d’ESO de les escoles del Principat d’Andorra els dies 17, 18 i 19 de novembre, que va resultar molt engrescadora per als joves; i també amb activitats per als alumnes de primer i segon d’ESO de Sant Julià el divendres 19 de novembre de tipus presencial, amb una botifarrada a la Plaça Germandat i un concert al migdia a l’Auditori Claror per part del grup Grilex.

La missa de dissabte va venir precedida, a la tarda, per un altre esdeveniment important: la celebració d’un concert a l’Auditori Claror amb músics andorrans i de fora d’Andorra. Es va omplir l’aforament permés a la sala, majoritàriament amb joves dels diferents grups escolars, famílies i veïns de Sant Julià que van voler seguir-lo. El Cor Rock d’Encamp, Patxi Leiva, Sunset Dreams, Ladis Baró, Guillem Tudó, Zip de Guzmán, l’Esbart Lauredià i Quim Salvat van formar un cartell que va entusiasmar els joves, que van cantar moltes cançons, i que van participar en alguns moments encenent punts de llum, mentre seguien les melodies.

La Delegació d’Ensenyament del Bisbat d’Urgell va seleccionar grups i músics que transmetessin valors positius, que ajudessin a connectar amb l’espiritualitat i la recerca del que és transcendent. Amb aquesta idea, l’edició del Festival, seguint la iniciativa de l’any passat, va proposar als joves un concurs de vídeos a la xarxa social Tik-Tok, amb els hastags #canolichmusic21 i #confiaienlairat, amb interpretacions de cançons dels músics participants.