La Mare de Déu d’Àneu, entronitzada a l’església d’Esterri

Una còpia bessona de la imatge de Sta. Maria d’Àneu que està al seu Santuari, i que reprodueix l’original del s. XII, destruïda el 1936, ha estat beneïda i entronitzada al temple parroquial de St. Vicenç d’Esterri d’Àneu el diumenge dia 8 d’agost. Aquesta imatge és ofrena de la Sra. M. Núria Danés, filla de l’arquitecte del Bisbat d’Urgell, l’olotí Josep Danés i Torras (1891-1955), que la tenia en propietat.

L’Arquebisbe d’Urgell Joan-Enric Vives i el Rector de la Parròquia Mn. Andreu Rodríguez  van presidir l’acte dins la Missa de Festa Major d’Esterri, amb l’emoció palpable de tots els fills de la Vall d’Àneu que hi van assistir, amb la família Danés, la Consellera de Cultura del Consell comarcal, i els fadrins i fadrines de la festa major, i la Comissió de festes.

L’Arquebisbe Joan Enric va beneir la imatge solemnement a l’inici de la missa, i va destacar a l’homilia l’amor que marca la vida del cristià, i la solidaritat que durant la pandèmia s’ha viscut i que ha de continuar ara amb la compartició de les vacunes i l’ajuda als damnificats. I va destacar com en els Jocs Olímpic de Tòkio 2020, que es tancaven aquell dia, s’havien vist imatges molt commovedores d’atletes que s’ajudaven heroicament en moments de crisi o de caigudes, donant un gran exemple dels valors de l’esport.

També féu referència a la promesa del Crist que qui menja del Pa de la Vida, aliment per al camí de la terra, no morirà mai, tindrà la vida per sempre i estarà unit a Ell. Hem de demanar la fe i viure-la amb coherència i amor. I hem de ser assidus a participar i menjar el Cos de Crist que ens perdona i ens fa ferms en la caritat.

I destacà la generositat de la Sra. Maria Núria Danés i la seva família que regalaven a la Parròquia aquella imatge de Sta. Maria d’Àneu. A partir d’ara la venerarem a l’església parroquial, amb molta devoció. Perquè la Mare de Déu té cura de nosaltres, ens dóna Jesús, el Salvador, i vetlla per tots els seus fills i filles com a Bona Mare.

El cant final dels Goigs va acompanyar la bella processó de tots els fadrins i dels presents davant la Sagrada Imatge de Maria amb l’Infant Jesús, per venerar-la amb una inclinació del cap, ja que no es podia besar la imatge per causa de la pandèmia.