Dia del Seminari i Ministeris i Admissió als Ordes

El dia 8 de desembre, Solemnitat de la Immaculada Concepció de la Verge Maria, i enguany, Dia del Seminari, va tenir lloc a la S.E. Catedral de Sta. Maria de La Seu d’Urgell, l’Eucaristia en què dos seminaristes, Alejandro Vargas Moncada i Jerrick Banzuela Rodríguez, van rebre, respectivament, els Ministeris de lector i acòlit i l’Admissió com a candidat als Sagrats Ordes, que fou presidida per l’Arquebisbe Joan-Enric Vives i concelebrada pels Vicaris Generals d’Urgell i pel Rector del Seminari diocesà.

En iniciar-se l’Eucaristia l’Arquebisbe Joan-Enric va adreçar unes paraules a les famílies dels seminaristes que seguien la retransmissió a través del canal youtube del Bisbat d’Urgell des de Colòmbia i Filipines.

Després de l’Evangeli, el Rector del Seminari diocesà d’Urgell, Mn. Gabriel Casanovas, va fer la crida dels dos candidats.

A la seva homilia l’Arquebisbe glossà el Misteri de la Immaculada, la seva Concepció sense pecat per poder ser la Mare del Fill, salvada ja per gràcia des de l’inici de la seva Concepció, tota de Déu, tota Puríssima. En el cor de l’Advent ella ens ensenya a estimar Déu i preparar el seu Naixement. Va destacar com en aquella diada se celebrava el Dia del Seminari, traslladat enguany per causa de la pandèmia, i va encomanar especialment a la protecció de la Verge Immaculada les vocacions a la Diòcesi d’Urgell tot recordant com la imatge de la Immaculada presideix l’església del Seminari diocesà. En Maria s’ha complert el que Déu ha promès a tota la humanitat, tots estem cridats a rebre un dia en la glòria celestial la puresa total, el perdó dels nostres pecats, quan ja no quedarà en nosaltres rastre del pecat original. L’Arquebisbe va glossar com l’Admissió als Sagrats Ordes significa que la vocació del candidat queda beneïda per part de l’Església i que això té un gran significat ja que fa del Jerrick una benedicció. I pel que fa als ministeris de lector i acòlit va subratllar que el seminarista que els rep haurà de ser un bon coneixedor de la Paraula de Déu, significada pel gest de rebre la Sagrada Bíblia de mans del Bisbe, i un bon acòlit, ja molt a prop de l’altar per servir, repartint el Cos de Crist als germans, significat pel gest de rebre la patena de mans del Bisbe.

Després de l’homilia tingué lloc el ritu d’admissió als Ordes sagrats per part del candidat, el seminarista, Jerrick Banzuela, que va respondre amb generositat “sí ho vull”, recordant el sí de Maria i el de tants sants, a les preguntes del Sr. Arquebisbe que va cloure el ritu amb les paraules “l’Església rep amb goig el teu propòsit. Que Déu mateix dugui a terme allò que Ell ha començat en tu”.  Tot seguit el seminarista Jerrick va rebre la benedicció de la seva vocació de mans del Sr. Arquebisbe.

A continuació s’atansà al Sr. Arquebisbe el seminarista Alejandro Vargas Moncada que va rebre de mans del Sr. Arquebisbe les dues benediccions per rebre els ministeris de lector i acòlit tot rebent la Sagrada Bíblia i la patena de mans del Sr. Arquebisbe.

Uns ritus litúrgics plens de significat i que esdevenen els primers passos d’aquests dos seminaristes en camí vers la seva ordenació diaconal i presbiteral.