Comunicació davant les noves mesures de contenció pel covid-19

Des del Bisbat d’Urgell us fem arribar unes orientacions per mirar d’acollir positivament la nova situació de confinament perimetral i toc de queda que han decretat les Autoritats.

1. Cal insistir en les mesures de seguretat sanitàries, ja conegudes per tots: mascareta, distància, gel, ventilació freqüent, desinfecció, etc.

2. L’aforament màxim permès en els actes religiosos és ara del 30%.

3. Pel que fa a la catequesi, allà on sigui possible fer-la al temple parroquial o en sales grans, abreujant-ne la durada, mirem de mantenir-la presencial però segurament es fa necessari, almenys en els propers 15 dies, no trobar-nos presencialment i utilitzar altres mitjans per a animar els infants i adolescents i les famílies a seguir les orientacions de cada nivell catequètic. En aquest sentit la Delegació diocesana facilitarà uns materials d’ajuda. I certament hem de fomentar la trobada dels infants i famílies amb la comunitat parroquial en la Missa dominical.

4. Per al conjunt de les activitats pastorals, el que ara està disposat per les Autoritats no afecta a les reunions i activitats de culte, així com als actes i serveis religiosos, pregàries als cementiris, exèquies, bateigs, matrimonis i altres. Caldrà amb prudència trobar la millor manera d’actuar.

Confiem que amb l’ajuda del Senyor podrem dur a terme allò que és fonamental per a la vida de l’Església:l’anunci de l’Evangeli, la caritat i la celebració de la fe.

La Seu d’Urgell, 30 d’octubre de 2020