15a. Jornada Diocesana de Pastoral de la Salut a Balaguer

Acompanyar en la soledat” va ser el tema de formació i de reflexió escollit per a la 15a Jornada Diocesana de Pastoral de la Salut que va tenir lloc a Balaguer el dissabte 7 de març. Fou presidida per l’Arquebisbe d’Urgell Joan Enric Vives i la Delegada diocesana Gna. Visitación Lorenzo SFU religiosa de la Sda. Família d’Urgell. Comptà amb una bona assistència representativa del diversos arxiprestats de la Diòcesi.

Qui desenrotllà la temàtica de l’acompanyament en la soledat, fou Mn. Jaume Mayoral, actual Delegat episcopal de Càritas d’Urgell i Rector d’Agramunt, que és llicenciat en Catequètica i màster en Doctrina social de l’Església. Dictà dues reflexions sobre “Tan comunicats i alhora tan incomunicats. La soledat del nostre món”, i sobre “La resposta acompanyadora de l’Evangeli i de l’Església a la soledat del nostre món”.

Hi hagué temps per a un llarg diàleg amb la quarentena d’assistents, i després tant l’Arquebisbe com la Delegada diocesana, que és infermera, aportaren una reflexió sobre el moment de por que molts viuen amb l’epidèmia mundial del coronavirus Covid-19, així com els pensaments més rellevants d’un comunicat del bisbe Pascal Roland, d’Ars-Belley, i unes reflexions al diari La Stampa del fundador de la Comunitat de Sant’Egidi, Andrea Riccardi. Crida a la calma, a no esverar amb mesures excepcionals, seguiment del que les autoritats sanitàries vagin proposant i sobretot no deixar de reunir-se amb normalitat per pregar, expressar la fe en Crist Ressuscitat font d’esperança, i respectar el que els fidels aniran decidint i fent per ajudar els germans malalts, practicant -si convé amb heroïsme- les obres de misericòrdia envers els malalts.