Mn. Ramon Anglerill i Vilar descansa en la Pau de Crist

El dia 28 de setembre va morir a Berga Mn. Ramon Anglerill i Vilar, prevere incardinat a Solsona, Rector de Gósol, Tuixent i pobles veïns des de feia 49 anys, a l’edat de 81 anys i 57 de ministeri presbiteral.
La missa exequial va tenir lloc el dilluns dia 30 de setembre a la Parròquia de Sta. de Gósol, presidida pel Sr. Bisbe de Solsona, Mons. Xavier Novell i concelebrada pels Vicaris Generals de Solsona i Urgell, i per una seixantena de preveres i diaques de Solsona i Urgell. Hi va assistir una immensa quantitat de fidels que omplien el temple parroquial i els exteriors de la plaça adjacent a l’església encapaçats per l’Alcalde de Gòsol, Il·lm. Sr. Lluís Campmajó. La Missa ha estat solemnitzada bellament pels cants de la coral parroquial de Gósol, Saldes i Tuixent.

Al inici de la celebració el Vicari General de Solsona llegí un breu recorregut pastoral de la vida entregada de Mn. Ramon Anglerill que s’adjunta:

Mn. Ramon Anglerill va néixer a Olvan el dia 10 de gener de 193{/youtube}8.
Va iniciar els estudis eclesiàstics al Seminari de Solsona l’any 1950 i va ser ordenat prevere el dia 22 de juliol de 1962 a Guardiola de Berguedà.
Durant els seus anys de ministeri va servir pastoralment les parròquies de Palau d’Anglesola, Montpol, Timoneda, Saldes, L’Espà i Maçaners.
També va exercir el ministeri en parròquies del Bisbat d’Urgell, com a capellà extradiocesà: des de l’any 1970 a Gósol, l’any 1979 a Tuixent, l’any 2004 a Fornols del Cadí, Adraén i la Vansa.
Cal destacar que Mn. Josep M. Ballarín va inspirar-se en Mn. Ramon Anglerill per escriure el llibre “Mossèn Tronxo”.
Des de les diòcesis de Solsona i Urgell volem agrair a Mn. Ramon tots aquests anys dedicats al ministeri presbiteral. Preguem per ell i que el Senyor el tingui a la seva glòria. Descansi en pau.

Acabada la celebració exequial Mn. Ramon Anglerill fou enterrar al cementiri de Gósol, al costat de Mn. Josep M. Ballarín.
El diumenge dia 6 d’octubre, a les 12h, a Gósol, tindrà lloc una Missa en sufragi de la seva ànima presidida per l’arquebisbe Joan-Enric Vives.

{youtube}woY_OpTY9dM{/youtube}