Visita a La Seu d’un grup de Gnes. Carmelites de St. Josep

El dia 11 de juliol, l’Arquebisbe d’Urgell Mons. Joan-Enric Vives, va rebre al Palau episcopal de La Seu d’Urgell la visita de 18 Religioses de l’Institut de Germanes Carmelites de St. Josep que havien clos una tanda d’exercicis espirituals a la Residència la Immaculada “Pla de Tartera” (Prats i Sansor) i que aquell dia visitaven la ciutat de La Seu d’Urgell, en una jornada de descoberta i convivència.

Van poder girar una visita al Palau episcopal del Copríncep episcopal d’Andorra i conèixer la història del Principat  de la mà del mateix Arquebisbe Joan-Enric que els il·lustrà sobre la història del Principat i del Palau episcopal.

A continuació, acompanyades del Sr. Arquebisbe i del Secretari i Canceller Mn. David Codina, van visitar detingudament la Catedral de Sta. Maria d’Urgell i van celebrar l’Eucaristia en la festa de St. Benet, Patró d’Europa. Amb els seus cants i la seva pregària van participar de forma privilegiada a l’Eucaristia al cor de la Catedral, als peus de Sta. Maria d’Urgell.

A la seva homilia Mons. Vives va glossar les lectures proclamades en aquell dia on Jesús a l’Evangeli diu als deixebles que  “tothom qui pel meu nom ha deixat cases, germans i germanes, pare i mare, fills o camps, en rebrà molt més i posseirà la vida eterna”. Aquesta és la vida de tants i tantes religiosos i religioses, com les Germanes Carmelites de St. Josep, que seguint el carisma propi de la seva Fundadora Rosa Ojeda, intenten ser dones que viuen de la Paraula de Déu i dels sagraments i ser consagrades amb pregària intensa que els permeti amarar-se de Déu per després servir generosament les diferents obres d’apostolat que l’Institut de les Germanes Carmelites de St. Josep té: col·legis i instituts d’educació; residències d’ancians, hospitals, missions, etc.

Tot seguit es van desplaçar fins a la Residència de la Llar de St. Josep de La Seu d’Urgell on van ser molt ben acollides per les Germanetes dels Ancians Desemparats i van compartir un dinar de germanor als jardins de la Llar. Acabat el dinar van cantar uns cants de joia i lloança al Senyor i van voler felicitar l’Arquebisbe Joan-Enric ja pròxima la festa de St. Enric, tot fent-li lliurament d’un preciós corporal brodat per elles.

La visita es clogué amb una visita al Museu Diocesà d’Urgell on van veure l’audiovisual sobre el Beatus de Liébana que es custodia al Museu diocesà d’Urgell, abans de retornar a la Residència la Immaculada “Pla de Tartera”. Un dia de joiosa convivència que va servir per donar gràcies a Déu pels dies viscuts d’exercicis espirituals.

Està previst que els pròxims dies 30 de juliol i 12 d’agost uns altres torns d’exercitants també compartiran aquesta joiosa experiència de la Visita a La Seu d’Urgell.