Conferència de Mons. Vives a la Residència St. Domènec de Balaguer

El dia 24 d’abril a la tarda Mons. Joan-Enric Vives va visitar la Residència geriàtrica de St. Domènec de Balaguer. A la seva arribada fou rebut pel President de la Junta de Patronat de l’“Associació Residència Geriàtrica Sant Domènec” Sr. Jaume Camarasa i pels membres de la Junta de la Residència així com pel Rector de Balaguer i Arxiprest de Noguera, Mn. Joan Pujol i el sacerdot allí resident Mn. Joan Escales. 

Mons. Vives s’adreçà a la sala d’actes de la Residència on s’havien aplegat una gran quantitat de padrins i padrines que van rebre l’Arquebisbe amb un fort aplaudiment. El President va adreçar unes paraules a l’Arquebisbe per agrair la seva presència.

A continuació Mons. Vives oferí una conferència als residents titulada centrada en Crist Resusscitat i en els Sants Patrons de Catalunya que s’esqueien aquella setmana de l’Octava de Pasqua: St. Jordi i ia Mare de Déu de Montserrat.

L’Arquebisbe començà la seva conferència amb les paraules incials del Papa Francesc a la seva recent exhortació “Crist Viu!”. Animà els padrins a agrair que Jesús visqui com ho celebrem per Pasqua i a ser.ne testimonis amb la pròpia vida. “Som joves del Crist”, Ell ens acompanya i no ens deixarà mai i això ens omple d’esperança malgrat les dificultats. Mons. Vives agraí el servei de tots els treballadors i voluntaris així com l’equip Directiu de la Residència perquè els padrins puguin tenir una vellesa digna i perquè estiguin ben atesos. Demanà als residents saber superar les tristeses i dificultats i a ser agraïts amb allò que rebem dels altres i de Déu mateix. I animà a viure amb esperit pasqual i amb esperança. Glossà les paraules evangèliques del “perdre la vida per Crist i l’Evangeli”, i la pregària de St. Ignasi “preneu Senyor i rebeu tota la meva llibertat… tot m’ho heu donat i a Vós ho torno”.

Tota la setmana de l’Octava de Pasqua se celebra com un sol dia de la Resurrecció de Jesús. Enguany en aquesta setmana s’escauen St. Jordi i la Mare de Déu de Montserrat, Patrons de Catalunya. 

Mons. Vives destacà com a Orient a les cases cristianes es col.loca una imatge de St. Jordi com a signe que són families cristianes. Per això St Jordi és el “megalomàrtir” d’Orient. Una estimació per aquest màrtir que ha traspassat a molts països i nacions, com per exemple: Anglaterra, Rússia, Geòrgia, Catalunya i Aragó… St. Jordi fa realitat com a màrtir el que Jesús havia demanat: “qui perdi la seva vida la salvarà”. Mons. Vives animà els padrins a saber donar la seva vida en el lloc on estan donant un sentit a les malalties, les dificultats o les pròpies limitacions de la vellesa. 

També els presentà la figura de la Mare de Déu de l’Abadia de Montserrat explicant la seva història fundacional i els símbols de la Sagrada Imatge. El Papa Lleó XIII, a instàncies del Bisbe Josep Urquinaona, va proclamar la M. de Déu de Montserrat Patrona de les Diòcesis catalanes i de Catalunya. 

I acabà amb un poema de Josep M. de Sagarra sobre el cavaller St. Jordi.

Compartir
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
Apòstols de la joia de seguir el Crist
Estimats diocesans,
estimada església d’Urgell,

Hem començat un nou curs pastoral, la catequesi, l’escola, els equips de Càritas parroquial, els grups de pregària, de lectio divina i tantes altres activitats que en les nostres parròquies oferim per a poder
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
L’art d’escoltar música sacra
Estimats diocesans,
estimada església d’Urgell,

En aquest diumenge compartiré amb vosaltres la prominència de saber escoltar els signes dels temps, saber escoltar els germans i en definitiva fer de l’escolta un art per a créixer com a persones i per suposat
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
Aportar vida
Estimats diocesans,
estimada església d’Urgell,

En començar aquest nou curs us voldria presentar el filòsof Sòcrates, el qual té un principi de coneixement de la veritat a través de la dialèctica que dona llum i vida. Aquest mètode l’anomenem la maièutica
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
Amb Maria, naixem de nou
Estimats diocesans,
estimada església d’Urgell,
estimat poble andorrà,

A les vigílies de la Festivitat del Naixement de la Benaurada Verge Maria, la nostra Església diocesana es vesteix de festa i es prepara per celebrar la Solemnitat de la Mare de Déu
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
Sant Gil, custodi de la creació
Estimats diocesans,
estimada església d’Urgell,

Aquest dilluns celebrarem a la nostra diòcesi, i especialment al Santuari de la Mare de Déu de Núria, la festa litúrgica de Sant Gil. Qui era aquest sant?

L’any 1271 consta que hi havia a la Vall de Núria
next arrow
previous arrow

Darreres Notícies

Agenda