Celebració de la Festa de la Beata Anna Maria Janer

El dia 11 de gener, a la capella de la Residència de la Sagrada Família d’Urgell de La Seu d’Urgell, va tenir lloc la festa litúrgica de la Fundadora de l’Institut de les Religioses de la Sagrada Família d’Urgell, la Beata Anna Maria Janer.

La Missa enguany fou presidida per Mn. Manuel Pal, Canonge Penitenciar i Capellà de la comunitat de La Seu d’Urgell que diàriament hi celebra l’Eucaristia. Concelebrà amb ell, el Degà del Capítol Catedral Mn. Xavier Parés.

L’Eucaristia va comptar amb la presència de la Superiora General de l’Institut, la Mare Laura Garione; la Consellera General, Victoria Bertrán; la Superiora de la Comunitat de La Seu d’Urgell, Gna. M. Carmen Gros; les altres Germanes de la comunitat; representants d’altres Comunitats Religioses de La Seu d’Urgell i una bona quantitat de fidels de La Seu d’Urgell que van voler celebrar l’Eucaristia el dia de la Festa de la Beata Anna Maria Janer, a l’ombra de les seves despulles.

Mn. Manel en la seva homilia va remarcar la figura d’Anna Maria; dona valenta, humil, arriscada,  de virtut  ben arrelada en tot el seu viure. Són les obres que ens parlen, però unes obres confirmades  per la fe i estimació als més pobres i desemparats i que ens inviten a seguir-la també avui.

La Litúrgia de les Hores, cada 11 de gener, jorn de la seva santa mort, quan festegem la seva memòria, fa llegir aquest bell text extret dels Pensaments, memòries, conversacions íntimes, ensenyaments i consells d’eficaç influència en la vida d’Anna Maria Janer Anglarill. Ens diu:

“En el vostre tracte, sigueu amables amb tothom, de cara a conquerir-los per a Jesucrist i guanyar-los per al Cel. Quan estigueu enutjades o enfadades no reprengueu ningú, perquè la reprensió en aquest acte és inútil, ni fa bon efecte, ni és causa d’esmena en cap persona. Sé de certa persona, que quan té motiu d’estar disgustada ho mira bé, ho considera i llavors parla més fluixet i tendrament als mateixos domèstics i als qui li donen motiu de disgust o enuig. Això és filles meves, sobreposar-se, saber governar i ser superior a si mateix.
 

“Sigueu humils de cor, no només de paraules; ja sabeu que Jesucrist va venir al món, per corregir i detestar la supèrbia, ensenyant la humilitat amb els seus actes. No són humils les persones que a cada pas es diuen miserables, pecadores. Sigueu amants de la santa pobresa i no busqueu comoditats, ni menjars exquisits; si us els donen, preneu-los sense témer faltar a la pobresa. Estimeu els menyspreus, sense buscar-los ni voler-los; sinó prenent-los de la manera que vinguin, per amor a Jesús. Convé repassar el cor per veure si alimenta alguna afecció desordenada, i si la trobeu, exposeu els seus plecs al Pare Director espiritual, perquè no avançarà en la santedat la qui no ho faci així. No tingueu gelosies ni enveges; si alguna té aquestes passions, que en porti examen particular fins a veure’s corregida. Cada dia, sense rutina i amb fe ardent, abans d’anar-vos-en a dormir, pregunteu-vos: ¿podries avui, presentar-te davant Déu? Quan arriba l’examen de la nit sempre em pregunto si he acomplert bé tots els meus actes; si no és així, en tinc una pena. Si ho he sabut ordenar bé, en sento consolació i em sembla que Déu n’està content. Procurem guardar la presència de Déu que en la pregària hàgim aconseguit; en tot lloc i distribució, tenir Déu present. Així, a les classes, treball, cuina, refectori, rebedor; sempre, sempre, tenir Déu present. Oh, que formosa és la pràctica de la presència de Déu i com eleva totes les nostres obres!”

 
Anna Maria Janer Anglarill va néixer el 18 de desembre de 1800 a Cervera i va morir l’11 de gener de 1885 a Talarn (Urgell). El 1859 va fundar, cridada pel Bisbe d’Urgell Dr. Josep Caixal, l’Institut de Germanes de la Sagrada Família d’Urgell a l’Hospital de La Seu d’Urgell. Les seves restes mortals descansen a la capella de la Residència Sagrada Família de La Seu d’Urgell des de 1961.

Compartir
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
Apòstols de la joia de seguir el Crist
Estimats diocesans,
estimada església d’Urgell,

Hem començat un nou curs pastoral, la catequesi, l’escola, els equips de Càritas parroquial, els grups de pregària, de lectio divina i tantes altres activitats que en les nostres parròquies oferim per a poder
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
L’art d’escoltar música sacra
Estimats diocesans,
estimada església d’Urgell,

En aquest diumenge compartiré amb vosaltres la prominència de saber escoltar els signes dels temps, saber escoltar els germans i en definitiva fer de l’escolta un art per a créixer com a persones i per suposat
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
Aportar vida
Estimats diocesans,
estimada església d’Urgell,

En començar aquest nou curs us voldria presentar el filòsof Sòcrates, el qual té un principi de coneixement de la veritat a través de la dialèctica que dona llum i vida. Aquest mètode l’anomenem la maièutica
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
Amb Maria, naixem de nou
Estimats diocesans,
estimada església d’Urgell,
estimat poble andorrà,

A les vigílies de la Festivitat del Naixement de la Benaurada Verge Maria, la nostra Església diocesana es vesteix de festa i es prepara per celebrar la Solemnitat de la Mare de Déu
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
Sant Gil, custodi de la creació
Estimats diocesans,
estimada església d’Urgell,

Aquest dilluns celebrarem a la nostra diòcesi, i especialment al Santuari de la Mare de Déu de Núria, la festa litúrgica de Sant Gil. Qui era aquest sant?

L’any 1271 consta que hi havia a la Vall de Núria
next arrow
previous arrow

Darreres Notícies

Agenda