Consell Diocesà de Càritas d’Urgell a Balaguer

Dissabte 25 de febrer al Centre Sant Domènec de Càritas diocesana d’Urgell a Balaguer va tenir lloc la XLIV sessió del Consell diocesà de Càritas d’Urgell, sota la presidència de l’Arquebisbe d’Urgell i President de Càritas, Mons. Joan-Enric Vives, i amb l’assistència del Director Voluntari, Sr. Josep Casanova; del Secretari general de Càritas d’Urgell, Sr. Carles Martín; de la coordinadora general de Càritas d’Urgell, Sra. Marta Fortuny i dels Directors de la majoria de Càritas parroquials de la Diòcesi.

L’Arquebisbe Joan-Enric va agrair la presència dels Directors de les Càritas parroquials del Bisbat a la sessió i va donar gràcies ben sincerament pel treball que tots els voluntaris duen a terme des de les diferents Càritas parroquials, cosa que permet que l’Església es mostri com a misericordiosa, i sempre a prop dels més necessitats. Mons. Vives va voler subratllar la darrera iniciativa posada en marxa per Càritas d’Urgell com ha estat la posada en marxa d’un projecte innovador a la diòcesi: un pis d’acollida transitòria, situat a la ciutat de Balaguer.

Després de la pregària inicial va tenir lloc la presentació de la Memòria interna d’Activitats de l’any 2016 de Càritas diocesana d’Urgell a càrrec de la Sra. Marta Fortuny, Representant de les Gestores socials parroquials. La memòria posa de manifest el treball en favor dels més necessitats que al llarg de l’any 2016 Càritas d’Urgell ha dut a terme en 4 grans àrees:

1. Àrea de participació comunitària (voluntariat; promoció i dinamització del voluntariat; socis i donants; entitats amb cor…)
  2. Àrea de comunicació i conscienciació (materials i accions de difusió; servei comunitari escolar)
  3. Àrea d’acció social (programa d’acollida, programa infants i joves, programa gent gran, programa laboral, programa d’economia social i solidària)
  4. Àrea de desenvolupament, anàlisi i reflexió (formació dels agents, pla estratègic, desplegament territorial).

La Memòria interna inclou també la Memòria Econòmica de l’any 2016  de l’entitat que va ser aprovada per unanimitat.

A continuació el gerent de l’empresa d’inserció laboral de Càritas diocesana d’Urgell, Sr. Toni Cadena, va presentar la memòria de l’any 2016 de l’empresa d’inserció laboral de Càritas d’Urgell Nougrapats SLU que ha permès realitzar 15 itineraris d’inserció sociolaboral, essent un pont cap a l’empresa ordinària. El gerent va explicar com s’han pogut doblar les hores contractades amb els treballadors d’inserció respecte a l’any 2015 i com cada persona s’ha pogut tutoritzar per un tècnic d’inserció i d’acompanyament. Així es vol aconseguir l’objectiu de l’empresa que és la incorporació al treball ordinari, facilitant als treballadors de l’empresa adquirir i formar-se en les competències laborals que el mercat sol·licita per a reinserir-se socio-laboralment.

El Director Voluntari de Càritas d’Urgell, Sr. Josep Casanova, va presentar el pressupost econòmic per a l’any 2017 que va ser aprovat per unanimitat així com el pla estratègic 207-2018 Nougrapats SLU de l’empresa d’inserció laboral que vol seguir ajudant els més febles, especialment, els qui puguin patir alguna problemàtica psíquica o discapacitat intel·lectual lleu, així com el projecte d’obertura d’un nou pis d’acollida transitòria a la ciutat de La Seu d’Urgell i un nou centre de Càritas a la ciutat de Tremp.

Els Directors de les Càritas parroquials van dialogar sobre les situacions que es troben en les seves respectives Càritas parroquials i van acordar que la pròxima Assemblea anual de Càritas d’Urgell coincidís amb la Jornada diocesana del Bisbat d’Urgell, el proper dia 17 de juny, per tal de significar i mostrar la importància que des de la Diòcesi es dóna al servei als més necessitats.