Càritas: estimar els altres amb fets concrets

El proper dissabte Càritas Diocesana a Balaguer celebra la seva Assemblea anyal, en la qual aprovarà la Memòria de Càritas de l’any 2015. Més enllà de números i compte de resultats, dóna a conèixer i difon el que Càritas d’Urgell va realitzant en la seva dimensió diocesana així com des de les parròquies, i per part dels sacerdots, fidels i institucions particulars que es bolquen envers les necessitats del pròxim. Dins l’Any de la misericòrdia, Càritas diocesana és l’instrument eclesial més important que tenim per a la gran vivència entre nosaltres de les obres corporals i espirituals de misericòrdia.

Durant el 2015 Càritas ha invertit recursos per import de 760.347 €, i en l’acció social hi va el 81,56%, és a dir 620.150 €. Només el 7,22% es gasta en administració i estructura. S’ajuda unes 899 famílies, amb un suport econòmic directe de 204.214 €. En acollida s’arriba a 8.693 persones, i en treball i inserció laboral tenim projectes per a 370 persones, de les quals 230 eren procedents de fora d’Europa. Participen a Càritas 336 voluntaris, distribuïts pel territori del bisbat. S’ha ampliat la xarxa d’acció amb un nou centre d’activitats a Vielha, que s’uneix als de Puigcerdà, Balaguer i La Seu d’Urgell. S’ha començat una empresa d’inserció laboral, Nougrapats, creant ja 10 llocs de treball, i posant en funcionament el reciclatge i venda de roba, i el servei de neteja. I s’han realitzat 2 campanyes d’emergència: una per al Nepal i l’altra per als refugiats a Europa, recollint 45.400 euros. I durant el 2016 estem fent el mateix per a Ucraïna i Equador.

Càritas informa de les seves activitats i els seus números amb humilitat i amb goig, perquè creu que convé que el bé es conegui, el bé que no fa soroll però que és actiu durant tot l’any per part de moltes persones que treballen perquè les paraules “caritat” i “amor” siguin creïbles avui, en el nostre món. No és veritat que la maldat o l’egoisme triomfin. Hi ha molt de bé, i estem convençuts que l’amor vencerà. A Càritas el detecten i ens l’ofereixen. Déu no cessa de fer créixer el bé, perquè “Déu és amor”, com Càritas anuncia sempre a l’entrada de tots els seus locals. L’Església -deia Benet XVI- no creix per proselitisme, creix per atracció, per testimoni. I el Papa Francesc diu que quan la gent veu aquest testimoni d’humilitat, de docilitat, de mansuetud dels cristians i de moltes persones de bona voluntat, amb caritat humil, sense prepotència, aquest testimoni fa créixer l’Església.

Cal agrair el que Càritas fa, a tots els directius, treballadors, voluntaris i col·laboradors de Càritas perquè és amb ells que l’Església d’Urgell pot ajudar, i que augmenten les iniciatives de servei als necessitats. Ells ens ajuden a ajudar. I també podem agrair a tots els beneficiaris de Càritas, que siguin ells el rostre concret de Jesucrist, que cerquem i estimem, i que a través d’ells, se’ns faci proper el mateix Senyor que volem estimar i servir. El camí cristià de fet és més senzill del que a vegades el compliquem… Ho diu bellament l’apòstol St. Joan en la seva primera Carta: “Que el nostre amor no sigui només de frases i paraules, sinó de fets i de veritat. Llavors coneixerem que ens mou la veritat, i la nostra consciència es mantindrà en pau davant de Déu” (1Jo 3,18-19).

Compartir
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
Visitem els padrins per trobar Jesús
Estimats diocesans,
estimada església d’Urgell,

En aquest diumenge celebrem la V Jornada Mundial dels Avis i dels Ancians amb el lema Feliç aquell que no ha perdut l’esperança! (cf. Sir 14, 2).

És cert que cada comunitat parroquial, cada associació,
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
Coneguem l’església d’Urgell
Estimats diocesans,

estimada església d’Urgell,

Voldria compartir amb vosaltres l’experiència de conèixer la nostra terra, les nostres poblacions i la nostra gent, que -ja des de segles- som hereus de l’antic comtat d’Urgell i aquest, a la vegada, fruit
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
Lectura creativa
Estimats diocesans, estimada església d’Urgell,

Al bell mig de l’estiu, enmig de la calor i de dies de família i de convivència amical, us convido a redescobrir la lectura en família com una eina vertebradora de comunió i de creixement espiritual.

El
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
La communio en l’església d’Urgell
Estimats diocesans, estimada església d’Urgell,

Al començament de l’estiu, us convido a traslladar-nos a finals del primer mil·lenni per conèixer la nostra historia. Com bé sabeu, eren temps difícils per la nostra església diocesana: disputes teològiques,
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
Missioners i apòstols
Estimats diocesans, estimada església d’Urgell,

Els apòstols Pere i Pau ens conviden a contemplar l’església de les primeres comunitats cristianes, concretament l’església de Roma. Una comunitat cristiana perseguida que vivia a l’ombra de l’Imperi i que
next arrow
previous arrow

Darreres Notícies

Agenda