Enterrament de la Gna. Concepció Gallart i Pons

Amb una Eucaristia, presidida pel Sr. Arquebisbe Joan Enric, el dia 9 de març a la Capella de la Residència de la Sda. Família de La Seu d’Urgell, que també fou concelebrada per vuit sacerdots més, i participada per religioses de diverses comunitats, familiars de la germana Concepció Gallart i Pons, vinguts de diversos indrets, fins i tot de Durro, i molts amics/amigues i col·laboradors de les germanes de la Comunitat i de la Congregació, vam dir un A reveure!!! a la nostra germana Concepció, amb la pregària de l’Església.

Fou una Missa molt viscuda i participada, amb dolor suau i esperança cristiana, convençuts que Déu Pare l’ha rebuda en les seves mans, premiant la seva vida d’entrega total i desinteressada, especialment als més febles.

El Sr. Arquebisbe en la seva homilia, ens va interpel·lar a tots a ser comunicadors del missatge evangèlic, ser adoradors de Déu en esperit i en veritat, però que ens cal conèixer profundament a Déu i manifestar-lo amb la vida del dia a dia. Els sants ho van fer així i és per això que són sants, com la beata Anna Maria Janer, fundadora de la Sda. Família d’Urgell, perquè estimà Déu de debò, estimà la seva Església i el seu bisbe donant resposta a les necessitats del seu temps i també estimà els seus germans. Avui la tenim Beatificada i venerem el seu sepulcre en la seva capella.

La Germana Concepció, filla de la Mare Janer i seguint les seves petjades, ha fet aquest camí amb generositat i amb elegància fins a l’últim moment, després de 87 anys de vida, i quan les seves forces flaquejaven, per l’edat i per la malaltia, ha mantingut la llàntia encesa amb la vida de pregària. És una gran missió la de les Germanes grans. Pregar per tots els qui ho necessiten: pels qui no poden pregar, pel qui no volen o no en senten la necessitat. Pregar per tots.

Al cel sigui la nostra germana Concepció, i que al cel ens puguem retrobar!

0p3090027foto-0006p3090008p3090010p3090014p3090016p3090024

Compartir
D’Amic i Amat
d’Amic e Amat
Fermesa quan sigui necessari; duresa mai; dolcesa i caritat sempre (Beata Anna Maria Janer)
Estimats diocesans,
estimada església d’Urgell,

Avui recordem amb tota la nostra església diocesana la memòria litúrgica d’una dona religiosa del segle XIX que va saber copsar la realitat de la societat i de la terra on vivia. Es tracta de la Beata Anna
next arrow
previous arrow

Darreres Notícies

Agenda