Jornada de Museus i Patrimoni de l’Església a Catalunya

El Museu diocesà de Lleida va acollir el 20 de novembre la 2ª Jornada de Museus i Patrimoni de l’Església a Catalunya, organitzada pel Museu de Lleida i el Museu Episcopal de Vic.
Hi van assistir un centenar d’assistents, i entre ells, una delegació del Bisbat d’Urgell.
Diversos especialistes van fer conferències a l’entorn del procés de creació i la història dels museus a les diòcesis catalanes.
La Delegada Diocesana de Patrimoni Cultural d’Urgell, Clara Arbués, acompanyada per la tècnica dels Arxius de l’Església d’Urgell, Teresa Font van fer una ponència amb el títol “La formació de la col•lecció del Museu Diocesà d’Urgell: una primera aproximació”, i van fer un repàs per la història del nostre museu diocesà, que és el més “jove” dels museus d’àmbit diocesà que hi ha a Catalunya. Va ser creat pel bisbe Ramon Iglesias Navarri el 7 d’agost de 1957 a la Seu d’Urgell, i al llarg dels anys ha anat creixent en espai i conjunt de peces exposades i altres guardades en la seva reserva. La delegada diocesana explicà els diferents moments des de la seva creació i consolidació, fins als nostres dies. Es va referir a les principals peces artístiques i a la tasca que el Museu està fent pel patrimoni religiós del bisbat, en la seva salvaguarda i conservació. Properament s’editarà un volum que recollirà les diferents ponències que es van impartir.
En aquesta trobada es féu un sentit homenatge al prevere del bisbat de Lleida, Mn. Jesús Tarragona, que ja fa 50 anys que col•labora amb la Delegació de Patrimoni Cultural del Bisbat de Lleida (fins fa poc anys com a Delegat Diocesà). S’hi van fer presents representants de les institucions civils, de la família i del SICPAS (Secretariat Interdiocesà per la Conservació i Promoció de l’Art Sagrat).

img 5059img-20141120-wa0012img 5027

Compartir
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
Apòstols de la joia de seguir el Crist
Estimats diocesans,
estimada església d’Urgell,

Hem començat un nou curs pastoral, la catequesi, l’escola, els equips de Càritas parroquial, els grups de pregària, de lectio divina i tantes altres activitats que en les nostres parròquies oferim per a poder
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
L’art d’escoltar música sacra
Estimats diocesans,
estimada església d’Urgell,

En aquest diumenge compartiré amb vosaltres la prominència de saber escoltar els signes dels temps, saber escoltar els germans i en definitiva fer de l’escolta un art per a créixer com a persones i per suposat
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
Aportar vida
Estimats diocesans,
estimada església d’Urgell,

En començar aquest nou curs us voldria presentar el filòsof Sòcrates, el qual té un principi de coneixement de la veritat a través de la dialèctica que dona llum i vida. Aquest mètode l’anomenem la maièutica
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
Amb Maria, naixem de nou
Estimats diocesans,
estimada església d’Urgell,
estimat poble andorrà,

A les vigílies de la Festivitat del Naixement de la Benaurada Verge Maria, la nostra Església diocesana es vesteix de festa i es prepara per celebrar la Solemnitat de la Mare de Déu
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
Sant Gil, custodi de la creació
Estimats diocesans,
estimada església d’Urgell,

Aquest dilluns celebrarem a la nostra diòcesi, i especialment al Santuari de la Mare de Déu de Núria, la festa litúrgica de Sant Gil. Qui era aquest sant?

L’any 1271 consta que hi havia a la Vall de Núria
next arrow
previous arrow

Darreres Notícies

Agenda