Celebració dels 50 anys de prevere de Mn. Xavier Esplandiu

Mn. Xavier Esplandiu ha celebrat aquest diumenge 22 de juny els seus cinquanta anys d’ordenació presbiteral a Encamp.
La parròquia de Sta. Eulàlia s’uní a l’acció de gràcies a Déu de Mn. Xavier en motiu de les seves bodes d’or sacerdotals del qui va ser-ne el seu rector durant catorze anys.
A l’Eucaristia que presidí Mn. Xavier i concelebrà Mn. Antoni Elvira, rector de la parròquia, hi participaren els seus familiars i amics, companys de curs del seminari, cònsols i consellers del Comú d’Encamp i feligresos de la parròquia.
Abans de la celebració de l’Eucaristia, Mn. Xavier, per mitjà d’una projecció d’imatges i ajudat pel Sr. Adolf Tugues, va fer un recorregut de la seva vida i del seu ministeri sacerdotal realitzat durant tots aquests anys. Les diverses diapositives anaven recordant els moments més significatius de la seva vida com l’ordenació sacerdotal a la parròquia de St. Feliu màtir de Sort el 28 de juny de 1964.
Els moments de vida familiar com el temps del Seminari no mancaren en el recull d’aquests anys com tampoc el record per a les parròquies que ha servit (1964-1972 a Vielha; 1972-1977 a la Vall de Boí; 1977-1991 a Bossost; 1991-1998 a Salàs de Pallars; 1998-2012 a Encamp).
Després d’aquesta presentació, l’Honorable. Sr. Jordi Mas, cònsol major d’Encamp, adreçà unes paraules a Mn. Xavier tot recordant algunes vivències i agraint-li el seu treball realitzat a la parròquia durant aquests anys.
Seguidament, se celebrà l’Eucaristia, en el dia de la solemnitat del Corpus. En aquesta celebració hi participaren també els Petits Cantors d’Andorra, sota la direcció de Catherine Metayer. Acabada la celebració la seva directora agraí a Mn. Xavier tot el suport i ajuda que van rebre de part seva durant tots aquests anys.
Finalment, uns infants oferiren un regal a Mn. Xavier en nom de tota la parròquia en motiu d’agraïment i de felicitació. Mn. Xavier lliurà un recordatori de la celebració a tots els qui es reuniren per celebrar els seus cinquanta anys de ministeri sacerdotal.

dscn1580dscn1586foto  2 dscn1569foto  1

Compartir
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
Visitem els padrins per trobar Jesús
Estimats diocesans,
estimada església d’Urgell,

En aquest diumenge celebrem la V Jornada Mundial dels Avis i dels Ancians amb el lema Feliç aquell que no ha perdut l’esperança! (cf. Sir 14, 2).

És cert que cada comunitat parroquial, cada associació,
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
Coneguem l’església d’Urgell
Estimats diocesans,

estimada església d’Urgell,

Voldria compartir amb vosaltres l’experiència de conèixer la nostra terra, les nostres poblacions i la nostra gent, que -ja des de segles- som hereus de l’antic comtat d’Urgell i aquest, a la vegada, fruit
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
Lectura creativa
Estimats diocesans, estimada església d’Urgell,

Al bell mig de l’estiu, enmig de la calor i de dies de família i de convivència amical, us convido a redescobrir la lectura en família com una eina vertebradora de comunió i de creixement espiritual.

El
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
La communio en l’església d’Urgell
Estimats diocesans, estimada església d’Urgell,

Al començament de l’estiu, us convido a traslladar-nos a finals del primer mil·lenni per conèixer la nostra historia. Com bé sabeu, eren temps difícils per la nostra església diocesana: disputes teològiques,
D’Amic i Amat
d’Amic i Amat
Missioners i apòstols
Estimats diocesans, estimada església d’Urgell,

Els apòstols Pere i Pau ens conviden a contemplar l’església de les primeres comunitats cristianes, concretament l’església de Roma. Una comunitat cristiana perseguida que vivia a l’ombra de l’Imperi i que
next arrow
previous arrow

Darreres Notícies

Agenda